Gå til innhold

Hjelp litt enstelig her....noen som kan hjelpe meg?


Sunshine:0)

Anbefalte innlegg

Var på vaginal UL i går trodde jeg var 9-10 uker....... ifølge gyn. er jeg bare 6-7uker dette er ikke mulig for da hadde jeg bare vert en uke på vei når jeg tok positiv grav. test. Vi så hjerteslag og alt så bra ut men den var bare 15mm...... Blir jo litt engstelig da når jeg var på UL for ca 3 uker siden å da trodde hun jeg var ca 6 uker...... altså den har ikke vokst men fått hjerteslag?? Hun brukte veldig lang tid på og finne den å fikk ikke noe bra bilde bilde..... men burde vel måle den riktig likevel?? Jeg fikk ikke termin engang!!

Å min neste UL er ikke før i slutten av januar.....

Tror jeg må få en første uka i januar så kan jeg slappe av.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes dette høres helt normalt ut jeg :0) Hvis spiren bare er ca 6-7 uker og hjertet slår, så er dette veldig bra! Er jo en mulighet for at du kan ha hatt EL før du trodde? Senk skuldrene, dette går bra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er umulig at jeg bare er 6-7 uker jeg tok jo grav test 10 nov og den var positiv!!!! så når jeg tok den må jeg jo ha vert 3 uker ihvertfall... siden den viste positiv... å jeg var på ul for ca 3-4 uker siden å da var jeg ca 6 uker!! skjønner ingen ting jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjønner hva du mener... jeg tror legen ikke fikk et helt klart bilde og derfor ikke kunne si med sikkerhet hvor stort det var, men det viktigste, det banker et hjerte derinne, det er et vedlig bra tegn!!! Hvis du uroer deg, ta en telefon, si akkurat som det er, så får du nok forklaringen evt ny UL..... Lykke til!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm rart.. Hadde jeg vært deg, ville jeg gått til privat jordmor og ny ultralyd..da får nok nok svar..koster jo litt, men er nok verdt det! dvs hvis du ikke skulle få ny gratis time på sykehuset da.. Lykke til, håper det ordner seg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg tok innvendig UL for tre uker siden (ca uke 7) tok jeg innvendig UL. I går tok jeg både innvendig og utvendig, og gynekologen sa at målene fra de innvendige viste seg å være svært feil, barnet mitt var perfekt størrelse nå. Hun sa ingenting om at barnet var for lite tidligere på UL, tror de er klar over at det kan være en viss feilmargin. Jeg har en del ekstra polstring, og har forstått det slik at det gjør det vanskeligere å få nøyaktig måling. Men på utvendig UL, like over dusken (beklager ordbruken) var bildet mye bedre! Ikke bekymre deg, du skal se alt er i orden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei sunshine, dette var skikkelig rart jeg har vært p UL i dag.. og jeg fikk også positiv test 10 nov, men jeg var på tidlig UL i dag og da kunne hun ikke få målt fostret... hun fikk det til og være litt mindre.. noe jeg synes er rart for jeg er ganske sikkert i min sak men men jeg skal tilbake om 2 uker, 2 laaaange uker synes nå jeg!! men jeg tror og håper at når vi har sett hjerte slå så er alt i orden!! var du på Ul på Ahus eller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ta en graviditetstest så tidlig som tre dager etter befruktning og få et positivt svar. Ingen av oss er identiske, heller ikke de små vi venter ;o) det som utløser testen er et hormon som fosteret utskiller, og mengden kan variere. Ting kan være forvirrende i starten, men selv om du har vært gravid før, kan dette svangerskapet være annerledes. Ultralyden kan være feil - den er ikke fasit og har avvik. Slapp av og kos deg, stol på magefølelsen og avvent med stresset til etter neste UL.

 

God jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:0) Takk for svar.... Jeg var på UL hos gynekologen min. Men vi får håpe alt er bra:0) Litt ekkelt å ikke vite men vi får vente til januar som er såååååååååååå lenge til og se;0) Fortell hvordan det går da!

God jul alle sammen:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sunshine

Hvis det er noe trøst så...opplevde det samme.

 

Var hos legen for noe dager siden,hun også sa det samme; at fostere kunne ikke måles, ikke kunne se hjerte heler, og at det var mye mindre en 6 uke, skal tilbake i starten av januar og ta et ny Ul, gyn.legen sa også at noen ganger så stopper de å vokse, så vokser de i fullfart i noe dager, osv.

 

Forstår godt at du er litt enstelig, det er jeg også, prøver å slå meg i ro med at alt er bra og vi få sett hjerte i starten av januar. :)

Men som du sier, det er jo såååååååå lenge til da! :-/

Vi få krysse fingerene at alt er bra med dem.

 

Ønsker deg også god jul.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...