*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 19. desember 2007 #1 Skrevet 19. desember 2007 Har ei venninne som aldri har kjøpt hverken jule eller bursdagsgave til eldstejenta mi, ikke fikk vi noe når noen av ungene ble født heller. Hun har en sønn på 2 år nå, jenta mi er 4 år. Plutselig nå i år så hadde sønnen hennes kjøpt bursdagsgave til eldste mi (han måtte jo kjøpe gave til dama si, ifølge mora..?).. Kjøpte jo da gave tilbake til gutten hennes som hadde bursdag 15 dager etter. Vi hadde ingen planer om å kjøpe julegave til han, har xx antall andre å kjøpe gave til. Men nå har mora gått rundt i flere dager og kunngjort at sønnen hennes har kjøpt gave til eldstejenta mi (og ikke til minste).. Møtte henne på shopping i dag, og hun slo seg sammen med meg, greit nok det. Tenkte jeg fikk kjøpe gave til sønnen hennes da, siden hun maser så fælt om at han har kjøpt til jenta mi.. Tenkte på noe rundt 50 lappen, da gavebudsjettet er sprengt nok fra før. Fant en pakke med truser til han og spurte om det var greit. Fikk som svar " ja, det er kjempebra det, også trenger han ny pysj..." Den kostet jo liksom 150 kr den da... Ble bare med trusene for min del altså+en nissesjokolade.. Hadde du fått deg til å si sånt? Syns det er ganske frekt jeg da..
WP-TLogPeanut Skrevet 19. desember 2007 #2 Skrevet 19. desember 2007 Hehe..merkelig venninne du har Hadde aldri fått meg til å komme med en slik kommentar
Seriøst Skrevet 19. desember 2007 #4 Skrevet 19. desember 2007 Hmm, kanskje det bare er meg, men syns ikke det der var frekt i det hele tatt... De fleste er ikke tankelesere så hun kunne vel ikke vite at du kun hadde tenkt å kjøpe den pakken med truser. Hun gav jo bare tips om hva han trengte.. Hadde vert noe annet om hun sa at du burde/måtte kjøpe pysjen også.
Bea- Skrevet 19. desember 2007 #5 Skrevet 19. desember 2007 personlig så synst jeg 50 kr i gave er litt i det minste laget.. Hun mente sikkert ikke noe vondt i det hun sa! Men, hadde kansje trodd du sko gi litt mer en 50 kr..
Gjest Skrevet 19. desember 2007 #6 Skrevet 19. desember 2007 litte både og.. litt lite med 50 kroner.. så kan jo være at hun ikke tenkte på at du bare skulle kjøpe den.. men faktisk bare ville gi deg et tips.. hm..
mams05 Skrevet 19. desember 2007 #7 Skrevet 19. desember 2007 Synes ikke det var frekt i det hele tatt. Du spurte jo? Dersom du ikke ville vite svaret, så ikke spør. Synes også at 50 kr var litt lite ja...
Regnbuens barn™ . Skrevet 19. desember 2007 #8 Skrevet 19. desember 2007 Tja, litt frekt kanskje, men syns jo 50 kr er i det minste laget uansett.. så kan jo hende hun ikke var klar over at trusene var det eneste du skulle gi =)
mpmamman Skrevet 19. desember 2007 #9 Skrevet 19. desember 2007 synes den var frekk ja. max 50 har vi på gavene til barna i min omg krets
RachaelRay Skrevet 19. desember 2007 #10 Skrevet 19. desember 2007 Hvorfor er 50 kroner lite, dersom det er folk man ikke forventer å bytte gaver med??? Jeg kjøper for mellom 100 til 150 til venninners barn, men de litt mer perifere, som plutselig kommer med gave gir jeg ikke for mer enn 50-70 kroner til. Og ja... jeg er enig med deg, drøyt å si at han trenger pysj, når det blir såpass dyrt. Hun vil vel hinte til at hun har kjøpt dyrere gave selv da!
OsloMor Skrevet 19. desember 2007 #11 Skrevet 19. desember 2007 Hvorfor kjøper hun julegave bare til eldstemann da?? Frekt og slitsomt med sånne folk som maser om gavene og innfører gave-bytte helt på egenhånd. Men nå er jeg sikkert veldig sær da, he-he,
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 19. desember 2007 Forfatter #12 Skrevet 19. desember 2007 Fatter ikke hvorfor hun kjøper gave kun til eldstejenta mi, bare det syns jeg er litt dårlig gjort... Og ikke minst frekt. Jeg har TO barn, ikke ett. Og eldstejenta er ikke venn med hennes gutt, dem treffes kanskje 5-6 ganger i året. Og ja, mulig dere syns det er lite med en gave til 50 kr.. Men det syns ikke jeg:) Ihvertfall ikke når vi ikke har noen avtale på å bytte gaver..Og han får også en sjokoladenisse til 25 kr i tillegg. Har kjøpt gaver for 100-150 kr til andre unger vi har avtaler med, men herlighet, det er gaver for 2000 kr BARE til venninner/venners unger jo!!! Mulig dere er millionærer dere som syns det er lite, men det er IKKE jeg/vi. Må legge til at hun er "frekk" på andre områder også, dem har hund, som alltid har vært med når dem har vært her på besøk. Men nå i høst så fikk eldstejenta påvist katt og hundeallergi. Og jeg sa fra til henne at nå var det slutt på at hunden fikk være med hit mer. Men hvem tror dere var den første inn i huset her sist dem var her? Jo, det var hunden deres... Da ble jeg litt forbannet, og sa klart og tydelig i fra at han ikke fikk komme inn hit. Så den stakkars hunden deres måtte sitte i bilen i -18 grader... Er det jeg som er sær her også?
KariMari Skrevet 19. desember 2007 #13 Skrevet 19. desember 2007 Herregud, 50 kroner holder i lange baner når man har en hel hær å kjøpe julegaver til!! Virker som om venninna din fant på dette kun for å få noe tilbake. Og det er jo ikke DET som er pointet med julegaver da? De skal man gi fordi man har lyst til det. Dersom du hadde lyst til å gi en gave til en 50-lapp, så er det opp til deg! Jævlig frekt å stå der og "be om mer"( også trenger han en pysj...) Djizez....:-B
Gjest Skrevet 19. desember 2007 #14 Skrevet 19. desember 2007 hun KAN jo ha ment ..."eventuelt ønsker han seg pysj..."?? jeg synes faktisk en pakke truser er litt smålig,men meg om det:-)
RachaelRay Skrevet 19. desember 2007 #15 Skrevet 19. desember 2007 En pakke truser er smålig?? Hun ønsker jo egentlig ikke bytte gaver med denne "venninna"... kanskje hun tar hintet og dropper det neste år, evt prøver å lage en avtale. Synes det var GIGAdrøyt det med hunden... halloen! Snakk om å være ego, hunden kunne blitt igjen hjemme når det var så kaldt ute, når hun vet på forhånd at dere ikke kan ha hund inne.
Emmasmamma Skrevet 19. desember 2007 #16 Skrevet 19. desember 2007 Hei du! Enig med deg....hun høres veldig freidig ut! Er det hun som satt sammen gutten sin hele tiden i lekerommet til de minste på lekeland i bursdagen til Chris? ;-) GOD JUL til dere forresten! Klem fra Sarah i Oslo
Mamma Mirabell Skrevet 19. desember 2007 #17 Skrevet 19. desember 2007 syns ikke hun er frekk.. spørr mine venner hva gullet ønsker seg så svarer jeg jo ting han trenger.. syns jeg ser uttrykket til eldstemann her vist han pakket opp en pakke med truser.. Han er ikke bortskjemt på noen som helst måte og setter pris på det han får men truser liksom ? det er noe han ikke er i manko på, det er ting man har mener jeg da som man ikke trenger å ønske seg. Vist dette plager deg så fælt så si at dere ikke skal kjøpe gaver til hverandre da.. og det med hunden.. Da hadde jeg blitt skikkelig sinna hadde det samme skjedd med meg.. hunden kunne hun holdt hjemme.. det var frekt..
Gjest Skrevet 19. desember 2007 #18 Skrevet 19. desember 2007 men da vile jeg faktisk heller sagt det som det var! "eh.., sorry - ate ikke at du hadde kjøpt. jeg har allerde avtalt med flere venner at vi ikke gir gave..Blir feil å gjøre det med dere da. Jeg forventer selvsagt ikke å få den gaven, kan du ikke heller bytte den i noe til snuppa di?"... vanskeligere er det ikke... Og ja, om jeg først gir noe, ville JEG styrt unna ei pakke med truser...
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 19. desember 2007 Forfatter #19 Skrevet 19. desember 2007 Hei Emmasmamma! Nei, det var ikke henne. Chris og mammaen hennes kjenner dem ikke... Går det bra med dere eller? Ronja syns det var sååå stas å leke med Emma i lekeland:) Har snakket på det etterpå faktisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå