Gå til innhold

hørte egentlig til i oktober jeg..!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk for det :)

Ja, tenk-7 uker allerede!! Veldig rart syns jeg...

Jeg holder til på vestlandet jeg. Hverdagen består vel som mange andre sin her, trilleturer og bleieskift :) Prøver å få meg en tur hver dag så jeg ikke gror fast i sofaen.

Du da? Babyen din snill eller? Her har det vært litt skriking innimellom, også blir han veldig sur når han er trøtt, ikke alltid så lett å få han til å sovne igjen nemlig. :(

Sofie er jo snill stakkar, men har nakkelåsninger og mye luftplager, så her har det vært lite søvn vbåde dag og natt, hatt en behandling hos manuellterapeut og skal til fler. Vært endel skriking mellom 21-23 er vel typisk litt kolikkplager. Amming er vanskelig sannsynligvis pga nakken hennes, så her pumpes det til alle døgnets tider!

Tror vi bare satt i sofaen de første 3-4 ukene, vil ikke sove alene på dagtid, kun på meg, men sovner nå på trilletur, så vi er ute stort sett hver dag. Men fordi hun har vært så ustabil med soving og mat så har vi ikke vært på cafe og store shoppimgrunder enda. Blir nok enda et par uker til det ja....men koselig er det uansett!!

Hvordan sover han på natten da? Her varierer det veldig, i det siste har hun sovet 1,5-2 timer av gangen og er våken en time her gang, noen ganger mer...en sjelden natt er det 3-4 timer i strekk første økta. -legger seg mellom 22-24.

vi har vært å shoppet og på cafè, men her en dag jeg skulle å handle julegaver klikket det helt for han. Han bare skrek og skrek, jeg måtte kjøre rett hjem igjen. sikkert noe mage-greier som plaget han tenker jeg.

Nettene er litt forskjellige her også... sovner som regel mellom 22 og 24, men har også vært våken til både 3 og 4 på natta. av og til sover han 4-5 timer i strekk men er gjerne våken 2-3 timer når han våkner. Noen ganger sovner han med flaska i munnen. (flaskebarn)

Føles litt fortvilende på natta noen ganger men de sier jo det skal ordne seg når de er rundt 3 måneder. gleder meg til det isåfall! :)

Ellers har han begynt med å ligge å være våken og kikke seg rundt uten at jeg må bære han hele tiden. Det er jo litt deilig da...! Han kan sitte å se på en leke eller på tv faktisk! :) Så får jeg gjort litt husarbeid og vasket nye flasker innimellom.

Er det din første? Dette er min første, jeg er 32 år.

Ja det er min første, jeg er 31.

Min er også flaskebaby, har nesten bare pumpet, prøvd å legge til flere timer om dagen, men vi fikser det ikke, så nå blir det mer og mer slutt på det. Jeg har også sluttet nå å pumpe hver 3 time, tar det gradvis mindre og mindre, så da blir det kun mme en uke fra nå tenker jeg. Da er hun 2 mnd, så det får gå!

Ja hos oss er det også sånn at hun nå er litt mer nysgjerrig og kikker seg rundt, så jeg får ivhertfall stelt meg og kokt flasker, laget frokost osv mens hun slapper litt av. I starten satt jeg i pysjen til kl var 12, nå er vi begge stelt og har spist på 1 times tid. Husarbeid er litt vanskelig enda siden hun ikke sover alene fortsatt, og det å kikke rundt er bare ok i maks 10 minutter av gangen.

Bruker du mme eller pumper du mm? I så fall hvilket slag bruker du og hvor ofte bæsjer han?

Annonse

Ja, ikke lenge han her heller kan sitte å kikke rundt. he he.. skal helst bæres litt, eller snakkes til. Litt vanskeligheter for å sovne virker det som av og til. Merker at han er veldig trøtt og sutrete men han finner ikke roen. Da hiver jeg han i vognen også triller vi en tur, funker fint det!

Jeg hadde ikke nok melk til han, pumpet meg i begynnelsen men det ble bare stress så kutta det ut.

Bruker bare mme, Nan. Og har malt i, bæsjer som regel bare en gang for dagen - til fast tid på formiddagen :) Har vært 2 ganger men det er sjelden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...