lima xx Skrevet 19. desember 2007 #1 Skrevet 19. desember 2007 Var hos legen i dag og spurte om hun kunne lytte til hjertelyden siden samboer var med. Hun fant bare en hjertelyd,hun er ganske ung og fersk men nå er jeg redd for at noe er galt. var hos jm den 12 og hun mente det var to forskjellige lyder vi hørte da! Noen andre som har opplevd det samme? jeg er 17+5 i dag.
bøllefrøene Skrevet 19. desember 2007 #2 Skrevet 19. desember 2007 jeg har ikke opplevd det samme. legen min hørte vel hjertelyde første gang i uke 15 tror jeg. hun sa derimot at det var vanskelig når det var såpass tidlig og at det også kunne være vanskelig å finne begge.. så jeg ville ikke stresset alt for mye.. hvis hun i tilegg var uerfaren så er det kanskje ikke så lett.. men skjønner jo så klart at du er bekymret.. be om ny legetime eller få en time hos jordmor på helsestasjon... er jo greit.. så du kan slå deg til ro... jeg er i uke 27 og for legen min har det blitt lettere og lettere og finne begge hjertelydene samtidig jo lengre jeg har vært på vei.. dessuten får du jo høre å se på ul.. lykke til hvertfall
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2007 #3 Skrevet 19. desember 2007 Ville ikke bekymret meg. Jordmor har ikke kunnet høre fosterlyd på den ene gutten min ved noen kontroller, men han har da vært like rask og frisk som den andre på ultralyd og vokser faktisk litt bedre også. Men han ligger nok litt annerledes enn tvilling en (mot ryggraden min) noe som vanskeliggjør det å høre hjertelyden. Er nå i uke 29.