Lillefy Skrevet 19. desember 2007 #1 Del Skrevet 19. desember 2007 Hei, har lagt inn denne på skravle men ingen svarer, så jeg prøver meg her... Har hatt gamle blødninger i fire uker nå, ble sjekket på legevakta for to uker siden og fikk vite at alt var ok. Var så på scanning i går der det viste seg at jeg hadde store blodansamlinger og måtte belage meg på å fortsette å blø "gammelt blod" lenge ennå. Dessuten ble jeg fortalt at morkaken ligger foran og foran åpning, og at det er dette som gjør at jeg har blødninger. Deretter får jeg beskjed om ikke å løfte, dytte, støvsuge etc. Jeg har en stillesittende jobb, men ble anbefalt å alikevel sykemelde meg. Dette er mitt tredje barn. I tilegg skal jeg oppfølges med scanninger hver tredje uke, i håp om at den flytter seg. dersom den ikke gjør må jeg ha KS. Vil gjerne høre om det er andre her som har erfaring med dette, gjerne med barn fra før. Hva betyr egenlig å ta det rolig,-hvor stor er faktisk risikoen (med tanke på at jeg har hatt mange blødninger), og hva er "helings tiden" dersom man tar KS? Jeg er plutselig veldig nervøs da jeg jo nødig vil miste mitt barn...er i 20. uke. Er det noen her som har opplevd å miste på denne måten?? Takk for alle svar! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136334755-erfaringer-med-morkake-over-%C3%A5pning-og-bl%C3%B8dninger-samme-som-skravle/
*Super*Mamman* Skrevet 27. desember 2007 #2 Del Skrevet 27. desember 2007 Hei. Jeg er nå i 21 uke, og har tidligere i dette svangerskapet hatt blødninger i flere uker. Det viste seg da, på UL i uke 12, at morkaken lå på fremsiden, og noe forran livmormunnen. men de visste ikke hvor blødningene kom i fra. De sa heller ingen ting om at jeg måtte ta det med ro el... Ble en uke etter sykmeldt av min fastlege opga blødningene. På UL i uke 19 fikk jeg beskjed om at morkaken hadde flyttet seg oppåver, slik at den ikke lengre lå foran livmormunne. Så her er det iallefall ingenting i veien for en vaginal fødsel. vet ikke svar på de andre spørsmålemne dine, men ønsker deg masse lykke til videre:) KLem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136334755-erfaringer-med-morkake-over-%C3%A5pning-og-bl%C3%B8dninger-samme-som-skravle/#findComment-136375426
lille_Harepus Skrevet 30. april 2008 #3 Del Skrevet 30. april 2008 Jeg hadde totalt forranliggende morkake, noe som ikke ble oppdaget før fødselen startet. Jeg hadde ingen blødninger. Og jobbet fult til jeg skulle ut i permisjon. Jobbet som Kokk og det ble en del tunge løft selv om jeg vet at man ikke skal gjøre det når man er gravid. Svangerskapet var fantastisk, merket ikke at noen ting var gale før fødselen startet. Jeg skulle så gjerne vist om det, jeg sitter ikke igjen med noen fin fødsels opplevelse i det hele tatt. Ble kjørt rett fra ambulansen og inn på opprasjons-stuen. Der ble det konstantert at innvendig ultralyd at morkaken lå forran åpningen og at babyen ikke kunne komme ut den vanlige veien. 15 minuter var jeg på sykehuset før jeg fikk beskjed om at det ble akutt keisersnitt med full narkose. Det var det værste som kunne skjedd meg. Mast nesten 2 og en halv liter med blod, det meste på badegulvet hjemme. Trodde rett og slett at jeg skulle dø. Men det gikk jo fint da, med både mor og barn trossalt. Hadde ganske rask recovery fra keisersnittet, var oppe å gikk samme dag og har ikke hatt noen plager i ettertid. Det gjorde faktisk veldig mye mindre vondt enn det jeg hadde forestilt meg. Du er heldig som vet om at du har forranliggende morkake, Legene er så flinke idag, det er ingenting å bekymre seg for (snakker da om keisersnittet). For det var mitt værste marrerit (før fødselen) at det skulle ende med ett akutt keisersnitt, men nå ettertid så vet jeg jo at legene hadde full kontroll hele veien. lykke til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136334755-erfaringer-med-morkake-over-%C3%A5pning-og-bl%C3%B8dninger-samme-som-skravle/#findComment-137614585
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå