prinsesse fiona Skrevet 19. desember 2007 #1 Skrevet 19. desember 2007 Min kjære har bursdag i dag, og jeg skulle bake sjokoladekake. Ser til min store fortvilelse at bakepulveret er tomt. Derfor brukte jeg samme mengde med natron. Erfaringer med dette? Orket ikke på butikken i 20 minus med minsten bare pga bakepulver, når man er midt i bakinga.
bente69;) Skrevet 19. desember 2007 #2 Skrevet 19. desember 2007 Tror det går fint, jeg har hvertfall en kjempe god sjokoladekake som det er natron i.
prinsesse fiona Skrevet 19. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 19. desember 2007 Vet det skal være natron i når man har i noe surt, f.eks. rømme, kefir osv. men satser på at det går greit. ellers får gjestene la være å spise kake. he he
snurkle Skrevet 19. desember 2007 #5 Skrevet 19. desember 2007 Natron og bakepulver er ikke det samme! Bakepulver reagerer med væske, men natron må ha syre for å reagere. Deter derfor det kun er kaker med rømme, kefir eller andre sure varer som skal ha natron. Et lurt tips her er å tilsette litt eddik, det sparker igang natron og setter ikke smak etter at kaken er stekt. Håper kaken din ikke blir flat...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå