Gå til innhold

Nyfødt til Australia


Aquanimba

Anbefalte innlegg

Hei og hopp:)

 

Denne tråden hører nok egentlig ikke hjemme her, men da jeg er i 1.tri, forsøker jeg allikevel:)

 

Termin i august, og tenker å ta med baby til barnefar i Australia ca en mnd etter fødsel. Han studerer der, og jeg anser det som viktig for oss alle å få være sammen helt fra begynnelsen av.

 

Er det noen som han erfaring med såpass lange reiser med så små barn? Hvordan er de sikret i flyet v turbulens osv? Hva kan man skifte på de? Er det ok å amme? (det må det vel være!)

 

Har noen av dere erfaring med Australia og små barn? Noen som vet hvordan man kan følge opp med vaksinasjonsprogram, helse kontroller, osv? Er det noe spesielt jeg og baby bør være vaksinert mot før vi evt drar?

 

Som dere skjønner så er det masse å tenke på, og sikkert en hel del jeg ikke har tatt med her, hvis noen har tips, mottas de med stooor takk:)

 

God jul alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! jeg vet ikke om det går an å reise med liten baby, men jeg er i Australia nå, og er 6 uker på vei, og holdt på å bli gaaal under flyturen... det er veldig veldig veldig langt, og med mindre du ikke er rik og kan fly på business er det jævlig trangt..... holdt seriøst på å få fnatt..... Men det var jo noen som fløy med barn (ikke så små da) og de har små barnesenger til dem, som er skrudd i veggen med sele og sånn, så det går sikkert bra.. hvis ungen bare sover og spiser kan det sikkert gå bra det altså... men jeg bare gruer meg til å reise hjem pga den flyturen... nei, dt var ikke gøy....

ellers så er vel helsevesenet i australia bedre enn i Norge, men vet ikke om du får dekket like mye da.....

Lykke til med frøet ihvertfall, vi er jo like langt ca! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅ så spennende!! Er du der nå? så gøy!! og gratulerer med frø i magen du også:):)

 

Ja, jeg skal ærlig innrømme at såååå lang flytur ikke er særlig stas, har vært i asia endel, og er faktisk slitsomt nok å fly alene, men baby må jo få bli kjent med pappan sin:)

 

Hvor i Australia er du da? jeg skal til Melbourne, blir der fra september til desember tenker jeg. Blir du der hele svangerskapet eller?

 

Tusen takk for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår at pappaen også må få se den lille..=) men er det ingen mulighet for at han kan komme til dere heller, bare sånn helt i begynnelsen? nyfødte er jo veldig sensetive for nye bakterier osv. Kan fort få farlige infeksjoner. Stor forskjell på bakteriefloraen i Norge og Australia. Og du er vel også sliten en mnd etter fødsel, tar på å reise så langt. Beklager, mener ikke å virke stygg.. men jeg ville nok ikke reist så langt med en nyfødt baby.. men det er jo meg, og dette er jo ditt og deres valg. Lykke til uansett! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mnd eller to til hjelper nok mye med tanke på babyen og imunforsvar.. Så hvis pappaen og du klarer det, hva med å utsette turen litt til-for sikkerhets skyld? Bare en tanke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar:)

 

Masse å tenke på rundt dette her, og tenker nok å dra etter ca en mnd, om lege mener det er ok, man må selvfølgelig se an slike ting:) Men lurte egentlig på om noen har erfaring med reiser og såpass små barn.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei. jeg har reist masse med datteren min. første flyturen tok vi når hun var 3 mnd. Vi reiste aldri så langt som du skal, men fordeler med å reise når de er så små er; du har matfatet med deg, den sover forhåpentlig mye, den er ikke så urolig ( som f.eks en 1 åring) osv. jeg vil tro turen går supert så lenge barnet er friskt! du må ha barnet i sele på fanget, eller fastspent i seng under turen vil jeg tro. Men ring flyselskapet når det nærmer seg :) Hvis du klarer lang flyreise, så klarer bebisen det også ;) den har jo mamman sin med, å d er d som gjelder:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuuusen takk Fornøyd:)

Håper at alt går bra med den lille, så vi kan få reise, og vil selvsagt tilrettelegge alt så godt det lar seg gjøre:)

 

Riktig god jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg er sykepleier og har jobbet med nyfødte. Så lenge du ammer barnet ditt har det den beste beskyttelsen mot sykdommer du kan gi det - og Australia er IKKE et farlig land å reise til!!

Selve flyreisen kommer til å gå bra, den lille vil jo enten sove, bli ammet eller kose seg litt hos deg!

Anbefaler deg at du snakker med helsesøster på hjemstedet ditt etter fødsle, slik at hun kan råde deg om hvordan du best kan forberede deg.

Kommer til å gå så bra. lykke til og klem!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et annet tips er å be om å få vognen inn på flyet. På vei til Australia er det mange mellomlandinger og da kan det være greit å trille p flyplassen.

Australia er et fantastisk land jeg har selv reist rundt i landet ved flere anledninger. Melbourne er topp.. Mat og drikke er veldig likt som hjemme så jeg tror ikke du skal engste deg veldig for bakterier etc. Husk at du kommer til å amme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har flydd mange ganger med baby, da til Sør-Amerika. Første gang var nurket 5 mnd. Du får en såkalt basinett på flyet, det er en seng som henger foran setet ditt. Vår sov i mange timer i strekk i denne. Ved take off, landing og evt. turbulens er babyen festet i eget sikkerhetsbelte som igjen er festet i ditt belte (du har baby sittende/liggende på fanget ditt). Det er stellebord på toalettet, du tar med egne bleier og stelleservietter. Du kan få varmet opp mme, dersom du ikke ammer.

 

Det anbefales at barnet suger på noe (pupp/flaske/smokk) ved take off og den siste timen før landing, for å unngå vondt i ørene.

 

Jeg synes det er lettere å reise med liten baby enn større barn som å underholdes.... ;)

 

Helsestasjonen kan informere om vaksiner. Si evt. fra på sykehuset, vår fikk BCG en dag gammel, andre vaksiner fikk hun på de vanlige kontrollene på helsestasjonen.

 

God jul og god tur, når den tid kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...