Gå til innhold

Er det INGENTING som kan forsøkes når eggene stopper å utvikle seg?

Anbefalte innlegg

Er det absolutt ingenting man kan prøve å gjøre når eggene stopper å utvikle seg etter tilbakesetting???

Jeg trudde det var pga dette man tok kromosomprøver, og begge våre er fine, men klinikken sier vi mislyktes med icsi-forsøket fordi "det perfekte egget" som ble satt tilbake bare stoppa opp, og at det er ikke mer å gjøre.

Fortsetter under...

Kjære deg! jeg forstår ikke at ikke er mer å gjøre, det må da være noe som feks å la eggene utvikle/ligge lenger før de setter de inn, hatching (hvor de klekker skallet) Uansett må det jo finnes en forklaring på hvorfor???

Lille venn, hva med Danmark??

Så lenge du ikke har fått en forklaring på hvorfor, hvordan kan de da beslutte at det gjelder alle de andre eggene dine? Nei, ikke gi opp, kanskje du må skifte til et annet sted?

Trøsteklem!

Ååå så trist!

Jeg kan ingenting om egg som stopper opp, men det var da veldig bastante de var på klinikken da :o(

Jeg ville ha førhørt meg litt mer iallfall. Hadde ikke gitt meg!!

Håper det er lys i tunellen:o)

*Trøsteklem*

Hei,

Jeg tror det er sånn, når man ikke blir gravid er det fordi eggene slutter å utvikle seg, og da er det ikke så mye mer å gjøre. Noen egg er ikke kodet til å bli barn mer som, og det er vel det som skjer når det ikke fester seg. Det var i alle fall slik jeg forsto legen min, altså at setningen "egget sluttet å utvikle seg" er likt med at forsøket har vært negativt.

Men det betyr jo ikke at dette skjer hver gang, noen egg er kodet til å bli barn, og da utvikler det seg vel så det suser i ni måneder og alt er bare fryd og gammen, så dersom dette ikke er en fast diagnose fra legen din sin side ville jeg avvente situasjonen litt til (før du drar til Danmark mener jeg).

Lykke til

Hei Anna- Det samme skjedde meg også. Fikk bare beskjed om å prøve på nytt....Jeg hadde langtidsdyrking siste gang hvod de oppdaget at det stoppet i utvikling på dag 4.

I senere tid har det vist seg at mannens sæd er for dårlig, også til IVF. Det var en blokkering i sædleder som gjorde at de spermier som kom ut var "halvdøde" og destruktive i seg selv. Disse dyttet IVF klinikkene inn i egget....Vi var hos Dr. Purvis. Han er helt lamslått over hvor lite man undersøker mannen før IVFkaruseellen settes i gang.

Nå etter 2 antibiotika kurer er kvaliteten såpass at han mener vi kan klare det selv. Den dagen jeg evnt. blir gravid igjen(har en gutt fra før) - vil jeg ta en skikkelig oppvask med klinikkene!!!

Kan det være at mannens sæd halter litt? Få det undersøkt hos profesjonelle.

Det er som anonymen her skriver. Det er fra naturens side at noen embryo stopper opp i delingen og man blir ikke gravid fordi det er kodet feil. Altså ikke ment to be barn.

En kvinne over 30 år har feks kun 2 egg av 10 som man tar ut som er kodet rett. Det gjelder å finne det rette egget og la dette bli smeltet med god sperm selføgleilg.

Ikke noe vi kan gjøre selv. Men har din mann dårlig sæd kan jo dr. purvis som ei her nevner være til hjelp.

Jeg selv måtte lete litt til det rett kodede egget/embryoet. Mulig pga min høye alder i denne sammenheng,37 år. På 4 innsetting ble jeg gravid. Min mann har god sperm og jeg har gode egg i følge klinikken. Men kodingen kan de ikke se!

Ikke gi opp. En dag settes det rette inn.

Annonse

Hei!

Dersom mannen har et høyt antall sædceller med unormalt utseende eller at han har hvite blodceller i sæden, vet jeg noe som kanskje kan være interessant for dere å vite. (Dersom han ikke har det, blir dette et langt innlegg uten noe særlig nytteverdi ;-) )

Av ulike årsaker har det vært naturlig for oss å hente inn litt informasjon fra USA under utredningen vår, og vi har funnet ut mye om sædkvalitet som ikke er vektlagt i Norge ennå.

Våre to hovedproblem er hvite blodceller i sæden og unormalt utseende på sædcellene. Normalt sett skal en mann ikke ha mer enn 1000 hvite blodceller (leukocytter) per milliliter sæd, mannen min har 6000. Hos første gynekologen ble vi fortalt at dette hadde ikke noe å si, ved ICSI plukker de ut de fine sædcellene og de hvite blodcellene kommer ikke med i befruktingsprosessen.

Nå i ettertid har vi derimot funnet ut at hvite blodceller sender ut et ROS-stoff, også kalt en oksidant, som går til angrep på andre celler. I utgangspunktet er skal desse oksidantene ødelegge den infeksjonen eller innflammasjonen som er i området, men dessverre går dette ut over alle celler i området, også sædcellene.

For å komme til poenget kan desse oksidantene ødelegge DNA-strukturen i cellene på en slik måte at selv om sædcellen klarer å befrukte egget, så DNA-strukturen vær så ødelagt at videre celledeling blir vanskelig. Sædcellen kan dermed se normal ut på utsiden, men legene kan ikke garantere for hvordan den ser ut inni.

Etter å ha vært i kontakt med Dr. Purvis er han enig i at ved et unormalt antall hvite blodceller i sæden bør årsaken til og behandling for dette gjøres før man går i gang med IVF-behandling.

Hvordan vet du at det sluttet å utvike seg etter tilbakesettingen? Hvordan kan klinikken si at det "bare stoppen opp"? Hvordan vet de dette?

De kan ikke vite det - det kan jo like gjerne være at det gikk til grunne i festefasen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...