Gå til innhold

Nesten så det skulle vært noe som het Flaskehjelpen

Anbefalte innlegg

Kommer akkurat hjem fra helsestasjonen.

Helsesøster sier selv av hun skulle ønske det fantes mer materiale ang flasking og MME.

Hadde vært flott om det fantes noe som Ammehjelpen, bare at det handlet om alt som har med flaskemating og MME å gjøre.

F.eks koking av vann, typer MME, tilbereding, koking og sterilisering.

Fortsetter under...

Men det finnes jo! Ta en titt på http://www.flaskeposten.org/

og kjøp gjerne en body for å støtte de flinke damene som frivillig hjelper oss alle! :-)

Synes alle helsestasjoner bør ha info om denne siden, spesielt siden så få av de har kjennskap til mme og flaskemating.

Du kan skrive til flaskeposten og få en poster som du kan skrive ut og henge opp på helsestasjonen. Det har jeg gjort, og det har fått god respons:)

Jeg har snakket med dem om å opprette en flaskehjelp, men vi konkluderte med at det nok ble for mye organisering. Men en hjelpetelefon burde man kunne ha. Eller sånn som ammehjelpen; Bare telefonnumre til noen i byen, bydelen eller kommunen man bor i som man kunne ringe til når det var noe. Døgnet rundt liksom.

Jeg husker da min lille var ca en uke og jeg ga henne Småfolk Pluss (den man skal gi først ved 4 mnd). Jeg hadde bare kjøpt Småfolk siden det var den jeg fikk på klinikken, men visste jo ikke at det fantes to ulike. Herregud, jeg var jo på randen av sammenbrudd i utgangspunktet, men akkurat da klikket det for meg! DA hadde det vært godt å ha noen å ringe til som kunne si at det faktisk ikke gjorde noe, men at det nok var lurt å løpe og kjøpe den andre istedet.

Lurer faktisk på om ikke Sanasol ga meg svar.... Hmmmm :)

Men vi er jo her stort sett hver dag da, så det er jo bare å spørre her om det man lurer på :)

• 3 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...