Gå til innhold

Takk for tiden her!

mamamimmi

Anbefalte innlegg

Kjaere venner,

Da er lillegutten allarede 6 uker gammel, tiden går så fort! Jeg har ikke fortalt min födselshistorie her som jeg lovet. Jeg husker ikke lenger eksakt antall presse rier og slik, men som jeg skrev var det en stor gutt på over 5 kilo. Jeg hadde en ultralyd fra uke 32 som gav prognose om et barn på ca 4400 g. Kanskje burte de ha fulgt opp med flere UL, da jeg födte et stort barn for 3,5 år siden med totalruptur av sfincter osv. Jeg overveide denne gang KS, men fikk det ikke. "Ikke noen medisinsk grunn" sa de. Vel. Denne födsel tok 4 timer, helt OK. Gutten fastnet med skulderen og hodet utenfor på vei ut, dette varte i 4 min. Jeg klarte å presse ham ut til slutt, men han skrek ikke når han var ute, og ble tatt til akuttsal for å få oxygen o.s.v. I födestuen var nå ca 10 mennesker. Mannen min fikk sette seg ned helt svimmel. Efter 1 minutt kom da et skrik, han hentet krefter og kom til normal status.

Jeg ble så transportert til operasjon for reparasjon ev de nedre regionene, total sfincter- og vaginal-ruptur enn en gang...

Gutten har det bra nå, er stor, spiser og vokser. Smiler så mammas hjerte blir alldeles varmt...

Jeg vil med dette innlegg takke for tiden her...men jeg tenker ikke slutte med å snike meg inn for å lese da og da...

Jeg begynte på "Over35, pröver bli gravid.." og fikk siden oppleve en graviditet sammen med dere på "modne gravide". At föde og nå vare sammen med lillemann har vaert enda mer fantastisk enn jeg kunde ane. Denne gang har jeg opplevt graviditeten nesten som et under, og jeg kan bare ikke se meg mett på den lille. Hvis jeg var ung ville jeg gjerne ha 2-3 flere barn, men jeg begynte sent i livet. Det er en intens opplevelse av LIV og kan ikke sammenlignes med noe annet. Graviditeten denne gang var litt tung, men det spiller ingen rolle, den er herlig på så mange måter.

Da vil jeg sende dere masse klemmer og önske dere fine juldager!

All lykke til dere som går i ventetider,

Fortsetter under...

Hei mamamimmi

Så hyggelig å lese historien din og at alt går bra med deg og dine. Ja, tiden går fort, tenkt at gutten din alt er 6 uker. Det må ha vært et lang minutt da dere ventet på at han skulle skrike...

Med meg er det ikke noe nytt, siden sist. Vi kommer til å fortsette å prøve en stund til, og har ikke helt gitt opp enda:) Går det, så går det, tenker jeg. Føler meg heldigvis ganske avslappet til dette, men det er nok fordi jeg er så veldig glad for det ene barnet vi har fått! Blir det to så er det flott, blir det ikke det så er det greit også.

Ønsker deg og dine en god jul. Kos deg med barna dine.... og mannen din:)

Klem fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...