Gå til innhold

bearbeide dårlige følelser for far- for barnets skyld-tips ?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei !

Som mange andre her inne sliter jeg med masse dritt fra far. En voksen sjarmerende mann, barnet er planlagt men ooobs: han ombestemte seg nesten halvvegs i svangerskapet. Må derfor fikse resten alene, han flytter ut, vet ikke helt om han ønsker kontakt med meg eller ungen, massse dritt fordi jeg har forandret meg ( ja, jeg er gravid, da endrer både kropp og overskudd seg..relativt normalt tror jeg).

Har selvfølgelig mest lyst til å slenge sviker og feiging og nekte samarbeid men vet jo at ungen har det best om jeg får bearbeidet alt og klarer å samarbeide. Han ønsker å være med på fødselen enkelte dager og jeg vet ærlig talt ikke helt hva jeg vil, forutsettningen for meg er at han klarer å være en støtte for meg, han er derimot mer rettihetsbasert- det er hans unge de dagene ..

Videre tidlig samarbeid for samvær/besøk for å forbrede samvær, har jo mest lyst til å be han dra dit pepperen gror og holde seg unna om han ikke gidder stille opp mentalt nå...

Hvordan takler dere andre disse følelsene ? noe hjelp å få noe sted ?

Fortsetter under...

Jeg har gjennom svangerskapet mitt og noen venninner av meg sine nå lært meg at barnefar kan gjennom svangerskapet være en utenforstående dritt;) Så jeg har latt være involvere min barnefar for mye og ikke lagt NOE press på han ennå. Så når babyen kommer får han stille opp på den måten han ønsker, jeg vil ikke ha han med på fødselen men han skal få en telefon når den er over så han kan få komme å møte den lille.

Men det jeg har kommet frem til iallefall er at la alt ligge mens du er gravid, til den grad du klarer det, ikke ta innover deg det negative, for mannfolk er det vanskelig å takle alt som skal skje når det er på avstand. Vent til barnet er født og for all del gi han sjansen til å bli kjent med barnet, selvom han har vært dritt gjennom svangerskapet. Den sjansen syns jeg de fleste fortjener, selvom de har oppført seg rart før barnet kommer. Er hver sine måter å takle ting på og det er ikke alltids lett for noen parter før ting blir virkelig, altså babyen kommer.

Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...