Gå til innhold

Fortelle på jobb?

Anbefalte innlegg

Sist jeg var gravid fortalte jeg det til sjefen med en gang, jeg hadde blødninger og de forventa SA så jeg måtte på sykehuset. Jeg klarte ikke finne på noen annen grunn så jeg sa det som det var. Jobber i anleggsbransjen, de hadde aldri hatt kvinner ansatt der før, så jeg ble ganske overraska da sjefen bare smilte og ønska meg lykke til. Forventa nesten å bli sagt opp på dagen, jeg hadde ikke jobba der mer enn 1mnd!!

Så nå er jeg gravid på nytt, har jobba i 4mnd på ny arbeidsplass. Mangler 2mnd på å være ferdig med prøvetida. Jeg har ikke lyst til å fortelle noe før prøvetida er over, er livredd for at de finner på en grunn til å ikke ansette meg fast om de får vite det.

Må jeg si ifra til sjefen?

Håper jeg ikke begynner å spy for da går det ikke an å skjule det...

Klarte det å skjule det for resten av de jeg jobbet med sist, men det var bare for at det var bare mannfolk og vi var ute på anleggsplass. Kunne gjemme meg bort når jeg spydde. Nå jobber jeg mest på kontor, og det sitter noen damer her også, så de skjønner det nok fort...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136332749-fortelle-p%C3%A5-jobb/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du trenger ikke å fortelle det til jobben enda nei... Så du kan godt vente to månder før du sier noe. Husker ikke helt frisen når man må fortelle det, men mener at det er 3 mnd før man skal være borte..

Hvis du blir veldig dårlig og spyr mye på jobb kan du jo sykemelde deg. De har jo ikke krav på å vite hvorfor du er borte så da kan du jo gi en annen forklaring på sykemeldingen...

jeg må nok fortelle det til avd leder siden jeg har en del tunge løft på somme plasser vi står i produksjonen..så jeg må bare si det for å få fritak ..

Men jeg har fri onsdager da..så jeg fant det ut på tirsdag..så jeg håper jeg skal greie å unngå å stå der jeg må ha tunge løft hele tiden 20kg kasser som vi lemper på paller..

Så visst jeg greier å unngå det i morra..kan jeg heller fortelle det over nyttår..da har det jo gått enda 2 uker siden vi har fri i romjula :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...