Gå til innhold

Juleønsket kom som bestilt:)


Høstspire 2011

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen:)

 

jeg er mellom 2 og 4 dager over IKM, og jammen fikk jeg ikke en positiv test i dag:) Selv om den var ganske svak, er streka der og jeg tror snart jeg tørr slippe jubelen helt løs:) Hadde negativ test på lørdag, og trodde dermed egentlig ikke jeg var gravid... Men jammen ble den ikke svakt positiv idag=)

 

Så her er jeg:) 4 uker og 2-4 dager på vei=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk:) Jeg venter fortsatt litt på DEN følelsen, men tror jeg kan la meg bli glad nå:) Selv om den er svakt positiv, er den jo positiv:)

Må si jeg dansa og skrek litt i stua etter jeg hadde testa:) Hehe, alt det vi gravide gjør;) Får skylde på hormonene;)

 

Ja, tenk så heldige vi er!!!! For er god innsats!;) - og ikke minst: For en fantastisk julegave!!! Jeg ringte til sambo, og han fikk helt sjokk stakkars:) Ble selvfølgelig kjempeglad, med vi trodde bare ikke det gikk allerede i 2 pp:) Jeg som hadde planlagt skikkelig hvordan jeg skulle si det til han når vi ble gravide...:) jaja, sånn kan det gå:)

 

Hvor langt er du på vei da?:)

Når tar man ultralyd for første gang forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, i lige måte!:)

 

Ja, dette var veldig merkelig...:) Hadde igrunnen belaget meg på å begynne på pilla igjen.. Det hadde seg slik at dersom vi ikke ble gravide denne pp, skulle vi vente til april.. Men nå trenger vi jo ikke det:)

 

Hvordan har/er dine symptomer?

 

Mine:

- Har klødd en del på brystene

- Menslignende smerter som fortsatt er der (begynte på mandag)

- "stikninger" i underlivet

- Har hatt små humørsvingninger (huff, er nok hormonene.. stakkars sambo.. Blir nok ikke akkurat bedre som ukene går=) )

- Har hatt akkurat som voksesmerter i beina..

- løs/fast mage og maaange ganger på do i det siste.. Bare tisser i vei=)

 

Dette er fantastisk! Nå kan vi følge hverandre på veien=)

Hvor langt er du på vei sånn ca da? Når hadde du sist tr? Min var 17 november. Dvs. ca 4 uker og 4 dager på vei:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å ta det siste først så har jeg IKM 22. - 23. og hadde EGENTLIG tenkt å teste julaften. Siste mens var 25. november. Vet ikke hvor langt på vei jeg er da. Testen ble veldig kjapt positiv selv om det er lenge til IKM, et helt klart og sterkt krysset kom frem før kontrollstreken og innen et sekund.

 

Jeg har egentlig ingen symptomer, men mannen min sa at nå skjønte han hvorfor jeg hadde vært så sur og irritert de siste dagene :) Ikke at jeg skjønner hva han mener men.... ;)

 

Jeg har drevet å sjekket livmortappen siden vi begynte prøvingen i august, og i går da jeg sjekket var tappen knallhard og fast. Aldri kjent den sånn. Var egentlig da jeg fikk mistanke og gikk å kjøpte en test.

 

Et symptom jeg nå kommer på er at jeg har vondt i puppene når jeg ligger på magen. Ikke sånn stikking som jeg har gått å kjent etter før foran IKM, men vondt i hele brystet hvis du skjønner?

 

Sitter her med en sånn virkelig følelse, utrolig! Jeg er foreløpig "bare gravid", tror det går lang tid før jeg virkelig forstår at det er en liten baby inni der :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Okei, ja, da er jeg litt lenger på vei enn deg altså.. ca ei uke..

 

Skal si du testa positivt tidlig!:) Heldiggris;)

Hehe, ja de stakkars mannfolkene våre... Nå kan vi heldigvis skylde på hormonene våre:)

 

Jeg har aldri skjekket livmortappen, men mensen kom jo ikke når den skulle.. så da var det bare å teste igjen;)

Ja, mine pupper klør og klør.. veldig irriterende..Jeg har enda ikke hatt det slik du beskriver, men vet hva du mener:)

 

Ja, det tar nok en stund før det går helt skikkelig opp for oss... Vi er så heldige! Selv var jeg bare i 2 pp. tenk at noen må prøve i flere år... Huff, får nesten litt dårlig samvittighet...

 

Men det er jo faktisk en liten baby der inne... helt utrolig;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, syns også at testen ble VELDIG positiv i forhold til hvor tidlig det er. Krysset er knallsterkt, og kom opp med en gang som sagt.

 

Dere hadde klaff kjempefort altså, etter bare 2 pp'er. Men det er absolutt ingen grunn til at du skal ha dårlig samvittighet av den grunn, men bra at du skjønner at du er kjempeheldig :) Jeg sitter også her å føler meg heldig og priviligert som får oppleve dette.

 

Har du funnet ut når du har termin? Jeg fikk opp 3. sept på kalkulatoren her på siden. Blir gøy å følge hverandre!

 

Greier du å konsentrere deg om noe som helst i dag??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, må vel bare prøve å glede meg etter beste evne! Er ganske mange forskjellige følelser som spiller inn nå....:) Men glad er jeg jo:) Føler meg veldig heldig som ble gravid i 2 pp. Det hadde jeg aldri trodd:)

 

Det er så koselig å få en termindato!!! Jeg har termin ca. 25 august... Midt mellom meg og samboer sin bursdag:) Så koselig! Hva tenker du om å få baby på høsten da?

 

Jeg klarer ikke lese noen ting i dag... huff, jeg må virkelig ta meg sammen her:)hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror høsten er en fin tid å få baby :) Jeg er selv født i september og elsker høsten.

 

Eneste minuset er hvis sommeren blir varm, da er det vel kanskje ikke fullt så gøy å gå høygravid, men-men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det er jeg også:) Hehe, vi har visst mye til felles:)

 

Jaja, vi kan ikke klage. Er jo tross alt dette vi har ventet på:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk:) Hehe, jeg er helt i skyene! Skal få det helt bekrefa i morgen ettermiddag eller fredag morgen, men jeg er jo faktisk gravid. mensen har fortsatt ikke kommet og testen er positiv!!! Vil bare ta en til for sikkerhetsbekreftelse;)

 

Dette er bare helt fantastisk! hadde aldri trodd det kunne skje med meg! Første positive test i hele mitt liv, når jeg minst ventet det;) Sååååååå glad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...