lana<3 Skrevet 19. desember 2007 #1 Del Skrevet 19. desember 2007 Hei dere Jeg må bare si at hvis dere sliter og går og hangler hele tiden, ikke får i dere mat eller drikke...tar opp dette med legen og legen bare avfeier det ikke gi dere!!!! Ring jordmoren deres, ring føden, ring legevakten....er dere for svake til å ringe rundt, be om hjelp fra familie eller venner....har opplevd at spesielt mannlige allmennleger tar IKKE gravide kvalme kvinner på alvor og lar det fare og gå... Dere har rett på hjelp og de har plikt til å hjelpe dere!!! Å få lagt inn intranevøst hjelper utrolig mye når man er så dårlig at man ikke får inn en teskje med vann engang!!! Hvis det heller ikke hjelper å bli lagt inn på sykehuset å få lagt inn væske i årene har man rett til å få prate med ernæringsfysiolog som kanskje kan komme til grunn hvorfor du er så dårlig!!! Husk å be dem sjekke jernnivået deres også....og da mener jeg ikke hemoglobinen....ferritin nivået.... det skal være mellom 20 og 45 og alt under regnes som jernmangel har dere sterk svangerskapskvalme er dere i stor fare for å få jernmangel og vitaminmangel Det er SPESIELT viktig for dere med sterk svangerskapskvalme og ta multivitaminer siden dere spyr mye og mister både mat og væske hver dag... lurer dere på noe så ikke nøl med å sende pm....så gjør jeg alt for å hjelpe dere og finne svar på det dere eventuelt lurer på... stor klem til dere:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136331921-ang%C3%A5ende-%C3%A5-bli-lagt-inn-p%C3%A5-sykehus-pga-av-sterk-svangerskapskvalme/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
maiprinsen Skrevet 2. januar 2008 #2 Del Skrevet 2. januar 2008 Kan skrive under her. Jeg slet i mange uker med ekstrem sv,skaskvalme. Fikk ikke i meg hverken tørt eller vått, det som kom inn kom ut igjen med en gang. JEg var så dårlig og tappet på slutten at jeg ikke klarte å stå uten å bli dårlig. Mobilen er god å ha på seg, jeg satt fast på badet og kom meg ngen vei pga at jeg var så dårlig. Ringte først sambo, men han kunne ikke komme fort nok, så jeg ringte foreldra mine som til min flaks ute å kjørte like i nærheten.De kom fort. Jeg hadde selv tidligere på dagen ringt for legetime, men fikk beskjed om at jeg fikk se det an noen dager, dum som jeg var godtok jeg dette. Men når foreldra mine så meg ringte mamma legen min og sa akkurat hva hun mente, forlangte å snakke med legen, kom ikke lange veien, før mamma sa at hun visste hva hun snakketr om, hun jobber nemlig i helsevesenet. Og da fikk jeg komme til legen med en gang. Da foreldra mine hadde fått meg inn til på legekontoret ble legen stum og bare skrev innleggelsespapirene med en gang. Så som Lailiaelin skriver, stå på deres rettigheter. Det er ikke bare du som blir tappet, det kan gå så langt at babyen dør i magen din pga mangel på næring. Og du kan selv bli alvorlig syk. Jeg hadde selv to turer med innleggelse på sykehuset for næring. Fikk både væske og næring intr. i flere dager begge gangene. Så ta vare på dere selv, søk hjelp når dere trenger det, ikke etterpå, da er det for sent. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136331921-ang%C3%A5ende-%C3%A5-bli-lagt-inn-p%C3%A5-sykehus-pga-av-sterk-svangerskapskvalme/#findComment-136415755 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Netta87 Skrevet 9. januar 2008 #3 Del Skrevet 9. januar 2008 hei =) jeg er i uke 15 nå og har vært kvalm helt siden jeg fant ut at jeg var gravid. vært innlagt 3 ganger pga uttørking og for lite næring. er fortsatt utrolig dårlig og går på largactil tabletter, noe som ikke hjelper så særlig. Jeg er helt uten krefter og er utrolig lei av å gå å være kvalm hele tiden. Får ikke gjort noe og føler livet bare går forbi uten å glede meg LITT over graviditeten. synes alt bare er tungt! føler jeg bare syter og klager og er syk 24/7 Er det noen der som vet når det gir seg? og noe som evt hjelper? uten kjeks, knekkebrød osv før man står opp.. for det hjelper ikke Og jeg trenger noen gode råd før jeg går på veggen snart. Om dere vet noe, så vær så snill og send meg ett brev! hilse anette som veldig gjerne vil ha svar i postkassen sin. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136331921-ang%C3%A5ende-%C3%A5-bli-lagt-inn-p%C3%A5-sykehus-pga-av-sterk-svangerskapskvalme/#findComment-136480804 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Randis Skrevet 9. januar 2008 #4 Del Skrevet 9. januar 2008 Hei, Jeg hadde ekstrem svangerskapskvalme fra dag to i svangerskapet til og med fødselen med to stk og håper på å få til den tredje nå. Var ut og inn av sykehuset hele tiden med begge. Mye virker håpløst og en får ikke samlet nok krefter til å glede seg så mye til den kommende babyen. Noen blir bedre i deler av svangerskapet. Håper det gjelder deg. Ingenting virker mot kvalmen føles det ut som, og dagene glir bare forbi. Under svangerskapet kan det virke tøft. Gled deg over vær stund som føles bedre! Plutselig er 9mnd gått og du skal føde. Jeg lover at alt er glemt etterpå. Gjemt langt bak i minne. En ser ikke noe annet en den ferske nye babyen og du har fått igjen tusenvis av gleder i bytte mot kvalmen. Se på hver dag som en dag til du har klart å holde babyen i magen og en dag mindre til du får se h*n. Håper du får et fint svangerskap med lite kvalme etterhvert. Regner med du går på veggen noen ganger til før du ser lyset i tunnelen. Lykke til. Få høre hvordan det går med deg, babyen og kvalmen etterhvert. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136331921-ang%C3%A5ende-%C3%A5-bli-lagt-inn-p%C3%A5-sykehus-pga-av-sterk-svangerskapskvalme/#findComment-136486723 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lana<3 Skrevet 9. januar 2008 Forfatter #5 Del Skrevet 9. januar 2008 Netta: Prøvde å sende deg pm men det gikk ikke så bra...har du prøvd andre kvalmestillende...??Man må ofte prøve flere før man finner den som virker....Du har alle antihistaminene som hjelper men gjør deg trøtt, afipran, og aller siste absolutt dyreste alternativ som hjelper på alle..Zofran....100,- kr pr pille...puuuh!!! Generelt sett vil de fleste ha et svangerskap uten å bruke medikamenter men når man er så sliten og trøtt av å være syk som deg mener nå jeg at man i det minste kan bruke kvalmestillende i en overgangsperiode.... Lykke til!!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136331921-ang%C3%A5ende-%C3%A5-bli-lagt-inn-p%C3%A5-sykehus-pga-av-sterk-svangerskapskvalme/#findComment-136491698 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lana<3 Skrevet 9. januar 2008 Forfatter #6 Del Skrevet 9. januar 2008 Og netta: leste litt om de pillene du bruker. Det er anipsykotika og det er jo bygd opp på annerledes måte enn antihistaminer...prøvde selv stemetil for en stund siden som også er antipsykotika og det virket ikke det spøtt på meg.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136331921-ang%C3%A5ende-%C3%A5-bli-lagt-inn-p%C3%A5-sykehus-pga-av-sterk-svangerskapskvalme/#findComment-136491727 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mullemor Skrevet 16. januar 2008 #7 Del Skrevet 16. januar 2008 Vekta mi gikk bare nedover, det samme gjorde allmenntilstanden frem til uke 17. Jeg kjente det begynte å tære på kroppsfettet, og orket til slutt så vidt å snu meg i senga. Da tok folket rundt meg affære, fikk dradd meg ned på legevakten, hvor jeg så blei innlagt. Fikk intravenøst noen dager uten at det hjalp noe sånn veldig på formen. Men jeg fikk i tillegg time hos ernæringsfysiolog, og det hjalp veldig. Etter dette har jeg lagt på meg jevnt og trutt, på en mnd har jeg gått opp nesten fire kilo! Kjenner på kroppen at jeg snart er tilbake sånn jeg skal være. Men kvalmen har dessverre ikke sluppet taket. Uke 22 nå.. Så det er vel bare å henge med i fire måneder til, og håpe at det er slik de sier at man glemmer at man har vært så dårlig.. Stor trøsteklem til alle i samme situasjon!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136331921-ang%C3%A5ende-%C3%A5-bli-lagt-inn-p%C3%A5-sykehus-pga-av-sterk-svangerskapskvalme/#findComment-136551559 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2009 #8 Del Skrevet 2. februar 2009 dytter. for m in del hjalp det ikke å forklare formen på telf til legevakta,men gikk ned hvor de fikk sett meg !!!!!!!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136331921-ang%C3%A5ende-%C3%A5-bli-lagt-inn-p%C3%A5-sykehus-pga-av-sterk-svangerskapskvalme/#findComment-139569211 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lana<3 Skrevet 2. august 2009 Forfatter #9 Del Skrevet 2. august 2009 Dytter på inlegget mitt og vil med det samme si at postboksen min er full og får ikke slettet. Jeg brenner enda for dette temaet enda til den minste er blitt 10 mnd. Min email: [email protected] klem og god bedring til dere alle!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136331921-ang%C3%A5ende-%C3%A5-bli-lagt-inn-p%C3%A5-sykehus-pga-av-sterk-svangerskapskvalme/#findComment-140457881 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå