Anonym bruker Skrevet 19. desember 2007 #1 Skrevet 19. desember 2007 Dette navnet har jeg likt fra jeg var liten....men det er vel kanskje litt for Amerikanskt/engelskt?
Jannamor Skrevet 19. desember 2007 #2 Skrevet 19. desember 2007 Liker du det, så tar dere det Har etterhvert kommet fram til dette; Uanett om jeg liker navnet eller ikke, så liker jeg det sammen med barnet. Barnet gir navnet sin sjel, og nye assosiasjoner. Er barnet nærme en i tillegg da, får man bare positive knyttninger til det navnet. Dette har jeg opplevd mange ganger, navn jeg synes er på grensen til fæle, blir flotte navn, fordi jeg er glad i barna. jessica synes jeg er helt ok, egentlig. Tenker først på Hessica Simpson, (ikke bra) så tenker jeg Jessica Alba (veldig pen) så tenker jeg ei lita tulle, og da ble det veldig bra.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2007 #3 Skrevet 19. desember 2007 Siden du ikke kan norsk, (det er ingen ting som heter amerikansT eller engelskT eller norskT, for den saks skyld), kan du vel like godt gi barnet ditt et amerikansk navn. Jeg liker ikke Jessica fordi jeg syns det er spisst og kaldt.
Synnøve_Solbakken Skrevet 19. desember 2007 #4 Skrevet 19. desember 2007 Jeg syns Jessica er litt trashy...Liker det heller ikke på helnorske jenter.
Cornelianelia Skrevet 19. desember 2007 #5 Skrevet 19. desember 2007 Enig med Kajsa over her - Jessica blir litt trashy. Synes veldig ofte det blir småharry med for amerikanske navn på norske barn. Særlig hvis du skal ha et helnorsk etternavn etterpå. Men navn er jo smak og behag. Jeg synes jo det er fint at ikke alle velger de navnene jeg liker best. Hvis dere liker Jessica begge to, så kan dere jo kalle jenta deres for det.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2007 #6 Skrevet 19. desember 2007 Herregud for en dårlig kommentar for at folk har litt skrivefeil. Skjønte jo hva hun mente så trenger vel ikke være så kvass og ekkel. Jeg syns forresten Jessica er ett helt ok navn så velg det dere liker best. Blir for mye useriøse svar og kommentarer her inne. Fordi folk forbinder navn med ditt og datt..
Noah 21.05.08 :) Skrevet 19. desember 2007 #8 Skrevet 19. desember 2007 Katten min heter jessica Så ser bare for meg pusen min når jeg hører det navnet. Liker du navnet,så go for it.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2007 #9 Skrevet 20. desember 2007 Jessica med norsk uttalelse er jo ganske harry da. Typisk noe som foreldre på bygda kaller jentene sine for å virke litt internasjonale og kule... Men man kan jo venne seg til det meste, så hvis dere begge liker det så er det bare å velge det. De som blir kjent med jenta deres vil jo forbinde navnet med henne.
Vannmann35 Skrevet 20. desember 2007 #10 Skrevet 20. desember 2007 Vel, jeg tenker på hun blonde bimboen som vant Big Brother og skulle bruke premien til å forstørre puppene... Men jeg hadde også en arbeidskollega som het Jessica og var en super jente - med andre ord litt blandede følelser for navnet. Tror uansett ikke det er et navn jeg kunne valgt selv - er så mange andre navn jeg synes er mye finere.
ma-85 Skrevet 25. desember 2007 #11 Skrevet 25. desember 2007 Jessica med norsk uttale er fælt, synes jeg. Et helt greit navn på engelsk, men passer ikke i Norge.
iglookidz Skrevet 25. desember 2007 #12 Skrevet 25. desember 2007 pent på engelsk, ikke fullt så pent på norsk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå