Gå til innhold

Ujevn melkeproduksjon - noen andre???

Anbefalte innlegg

Isj av meg, i dag måtte jeg ty til ekstra hjelp; 90ml MME. Jeg syntes melkemengden varierer så voldsomt, og blir så redd for å miste melk og at vesle frøken skal bli sulten og gråte masse. Når hun er sulten og gråter, stresser jeg bare ENDA mer fordi jeg vet hun vil ha mat.. Ond sirkel.

Noen som har forsøkt nesespray for å bedre melkeflyten??? Jeg har fått resept og skal hente den i morgen!!! Håper virkelig at det skal bli bedre med den i hus - fortvilende og aldri vite om det er nok mat i brystene. Hun bærsjer og tisser masse og har fin vektøkning - men jeg merker jo godt når hun skulle gjerne hatt mer melk.

Amming skal sannelig ikke være en dans på røde roser!!! Men, jeg vil jeg vil!!!

Jeg mistet med min første, fikk brystbetennelse :( Vil så gjerne få det til denne gang!!! Syntes jeg ammer/pumper og koker utstyr dagen lang :(

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136331444-ujevn-melkeproduksjon-noen-andre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner meg igjen jah...vi sliter med amming enda og hun er 7 uker. Så jeg har pumpet og gitt flaske mye. Bruker spray og synes det letter melkestrømmen, men vanskelig å si ifht amming for vesla har aldri klart å tømme brystene, men merker bedring ved pumping da.

Ja det blir en ond sirkel, jeg måtte også til slutt gi mme fordi hun ikke klarte å suge nok. Og da går jo heller ikke produksjonen opp.

Hvor gammel er hun?

Sliter med det samme problemet + at her lager hun masse lyder når hun spiser.. slipper puppen nesten med engang og blir sint.( vet ikke om det er pga vondt i magen eller at hun ikke får nok) Så i dag er det ut å kjøpe ammete for å se om det hjelper på produksjonen og kanskje magevondt hos prinsessa.. Har du prøvd ammete da??

slenger meg på her, i begynnelsen hadde jeg mye melk, men nå som gutten har blitt 4 uker, føler jeg at det begynner å minke

gir mme på kvelden bare for å ha nok melk til natta. og det har funka til nå

så han får pupp når han er sulten og nan om kvelden, så får han pupp rett før han skal sove, for da har jeg nok melk. men hva hjelper amme te mot?

har et barn fra før og han amma eg te han va 15 mnd

håpe eg kan gjør det denne gangen også

Jeg sliter også med amminga, Pumper og ammer hele tiden, sliter meg ut og har problemer med å kose meg. Får ett måltid med mme om natten her også, bare slik at jeg får hvile meg litt.

I dag har jeg hatt lite melk, bare 100 ml, tidligere fikk jeg ut 180(!). Er jo enorm stor forskjell.

Har også prøvd nesesprayen, men vet ikke om den hjalp egentlig..

Anonym: Nesesprayen heter syntocino og den skal øke melkemengde. Tar den 5 minutter før du ammer. Får den på resept.

Annonse

Jeg har prøvd amme-te, synes ikke det hjalp noe på produksjonen. Jeg både drikker og har fennikel te i flasken til Sofie pga luftplager, vi forsøker nå også minifom 1 ukes tid!

Aina&lille joachim: skjønner godt at du er sliten, det å ikke få til ammingen, og stadig måtte pumpe seg, koke ustyr og det stresset det medfører ifht frykt for å miste melk osv er kjempeslitsomt!!

Vesla er nå 7 uker og jeg har bestemt meg for å slappe mer av med dette. Pumper nå bare hver 6 time ca, hun får den mm jeg har resten av tiden til melken forsvinner. Blir da flaskebarn på heltid! Har da fått mm i 2 mnd ihvertfall, det er jo noe. Nå vil jeg kose meg og ha det hyggelig, ikke stressr og slite med amming som ikke funker og fullpumping til alle døgnets tider!!!

Er lettet over å ha tatt den avgjørelsen! Håper dere andre får det til snart, det er klart mer lettvint for mor og barn!!

Hentet nesespray i dag - og det rant jammen raskere unna, Første gangen jeg pumpet meg etter å ha tatt nesespray så fikk jeg mer melk. Men, senere i dag syntes jeg det er fremdeles mindre enn det har vært tidligere.

Jeg drikke ammete to ganger om dagen, anbefales ikke mer fordi barnet kan bli urolig av det.

Når dere skriver mengden melk i ml - mener dere totalt fra begge bryster eller ett bryst av gangen??

Det meste jeg har fått ut av ett bryst er 120ml- men det tilhører skjeldenheten...

Jeg ga MME til min i morges etter hun hadde tatt høyre bryst i 30min og venstre i 15- da orket jeg ikke mer.. blir jo så sår.. Da drakk hun 90ml MME. Sov lenge..

Jeg fikk da pumpet 215ml totalt (flere omganger selvfølgelig) og dette drakk hun når hun våknet igjen!! Hjelpe seg, fikk sjokk da jeg så hvor mye hun spiste! Ikke noe kom opp igjen heller.

Har gitt MME i tillegg til det jeg har fått pumpet nå igjen i kveld. Litt nederlag, men sånn blir det - jeg stresser og styrer så fælt nå. Blir jo så lei!!

Jeg ønsker jo så sterkt at jeg kan dra bort på besøk noen timer uten pumpe eller MME og vite med GOD samvittighet at vesla får ut det hun ønsker, blir god og mett!!

Jaja, dette ble langt! Nattta - sov godt ;)

Tussa og Sofie:

Ja det er vanskelig og kose seg når man stresser så mye med alt det.

Har begynt å gi han mme erstatning om kvelden, ett måltid sli at jeg får slappe litt av. På begynnelsen synest jeg at det var et skikkelig nederlag, men godt å få en pause:)

Ja skjønner godt at du går over til mme, greier å kose seg mere under babytiden da:)

Spørs hvor lenge vi fortsetter med ammingen, men vi gir ikke opp enda. Vil så gjerne få det til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...