Gå til innhold

Tidlig UL etter SA?


Lurvehette

Anbefalte innlegg

Mistet for tre måneder siden. Embroet var død i ca 6.uke.

Hvor tidlig kan jeg kreve UL nå, for ikke å gå og være usikker?

Hvordan har andre blitt oppfulgt etter en SA?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man må egentlig miste tre ganger for å få skikkelig god oppfølging. Men hvis du ytrer din usikkerhet til din lege, så kan du være heldig å få en UL i f.eks uke 12.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Mye mulig det er store forskjeller fra sted til sted. Jeg mistet i uke 10 i vår. Ble gravid på nytt og hadde en liten blødning i uke 9. Fikk da ultralyd av jordmødrene på sykehuset. Alt stod bra til. Fikk ultralyd to uker etterpå også, bare for å bli ytteligere beroliget. Det var ikke noe jeg spurte om, hverken første eller andre gangen, de tilbød det av seg selv. Noe jeg ble veldig takknemlig for.Klarer å slappe litt mere av nå.

Jeg ringte legen etter blødningen og fikk beskjed om å vente å se. Var ikke noe de kunne gjøre nå likevel. Og det er det jo ikke heller, men man har jo et behov for å vite om det er liv der eller ikke. Så jeg ringte føden og spurte hvor tidlig det var mulig å høre hjertelyd. De sa det var nesten umulig så tidlig,men hvis jeg ringte dagen etterpå så kunne jeg få UL hvis jordmoren som har med det og gjøre hadde tid.(liten plass jeg bor på) Som sagt så gjort. Ble veldig lettet da. Skal på ny UL om 6 uker.

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk henvisning til ul etter første legetime i uke 6-7. Fikk ul i uke 9. Da ringte jeg gyn.pol å etterlyste time etter noen dager siden jeg hadde en liten blødning. Alt stod heldigvis bra til. Jeg tror de fleste leger gir henvisning til tidlig ul om man ber om det etter å ha opplevd sa.Det er jo ikke bra å gå rundt å være stresset og nervøs hele tiden. Det hjelper veldig å ringe å purre på time til ul. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fått ekstra oppfølging med ul i dette svangerskapet, selv om det forrige endte i sa i uke 13. De regner det ikke som noen øket rissiko for at det skal skje igjen, selv om man har hatt en sa tidligere. Det er først når det skjer gjentatte ganger at man har krav på ekstra oppfølging, forstod jeg på legen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...