Gå til innhold

Hvorfor har mange av dere....


Lykkeliten *På overtid*

Anbefalte innlegg

vært på tidlig ul? Er i dag 6+0 og jeg er skikkelig nervør for at noe skal gå galt. Har aldri vært gravid før. Skal til jordmor den 7 januar på min første kontroll. Kan jeg også få en tidlig ul? Slik at jeg kanskje kan se at alt står bra til? Hvis jeg vil høre hjertelyden, hva gjør jeg da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

tidlig UL er nok bare for di som har komplikasjoner (blødninger osv.) eller di som har hatt mange spontanaborter. Skal du ha tidlig UL uten om disse tingene, må du nok bestille og betale time selv. Men siden du ikke har noen grunn til å tro at noe er galt, er det ingen nødvendighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal ikke ha tidlig ul, m mindre noe skjer da.

Hjertelyden får du høre på kontrollene, så snart den er mulig og høre... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg får høre hjertelyd hvis alt er bra når jeg skal til jordmor på kontroll? Er det vanlig? Jeg er da ca 9-10 uker på vei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis man skal høre hjertelyden i uke 12 så må man vel bruke doplerapparat da, og ikke jordmorstetoskop. Med det kan man ikke høre før senere så vidt jeg husker fra forrige gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tidlig UL i første svangerskapet i uke 6 og 7 tror jeg det var (første var hvertfal i uke 6) pga smerter i magen og legen trodde jeg var gravid uttenfor livmoren..

Denne gangen hadde jeg tidlig UL pga jeg hadde tatt angrepille og viste ikke når jeg kunne ha blitt gravid og var redd jeg alt var gravid når jeg tok angrepilla og at den skulle ha gjort skade men var nok bare angrepilla som ikke funka..

 

Men denne gangen måtte jeg gå gjennom legevakta for og få UL pga fastlegen min ikke trodde meg når jeg sa jeg var gravid virket det som, hadde tatt 3 tester hjemme som alle viste gravid mens legen sa vi tar en blodprøve også får du svar om ei uke om du er gravid..

Så dro på legevakta på kvelden og ble sendt direkte på UL dagen etter (uke 5) ny UL i uke 6 og skal på enda en i uke 12 også ordinær UL og på vekstkontroll i uke 32..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man må apsulut ikke ha hatt mange spontanaborter eller en spessiel grunn til og på tidlig ul..

ble bare henvist jeg..

ikke hadde jeg noen bekymringer,og ikke trodde noen at noe var galt...

fikk bare for og få en ca.termindato...

og den stemte ut fra egne rekninger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...