XXIII.VI.MMVI * XXI.XII.MMVII Skrevet 18. desember 2007 #1 Skrevet 18. desember 2007 Det står at man skal være dusjet og ren med vasket hår. Ingen body lotion og ingen smykker..Før man kommer inn.. Dette er på måte forståelig... Men det står også at man ikke kan ha sminke eller negllakk!!! Kan man ikke ha litt mascara og blank negllakk?? Og hvorfor ikke egentlig?? De er jo bare på magen!!
It's all about me Skrevet 18. desember 2007 #2 Skrevet 18. desember 2007 Fordi hele deg blir holdt øye med under inngrepet og de ser etter fargeforandringer som tegn på at ikke alt er som det skal med deg. Sminke ødelegger da denne muligheten.
XXIII.VI.MMVI * XXI.XII.MMVII Skrevet 18. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 18. desember 2007 Men litt mascara gjør vel ingenting... Tror jeg hadde det sist også, og klar negllakk.. De ser jo fargeforandringene på meg da!!
ja08 Skrevet 18. desember 2007 #4 Skrevet 18. desember 2007 Blank neglelakk skjuler jo ikke fargeforandringer i negleroten hvis man må observere dette underveis, noe som sjelden behøver å observeres under et keisersnitt. Så helt ok med blank neglelakk etter min mening. Litt sminke må man da også kunne ha, etter min mening. Skjønner ikke hva man kan/kan ikke observere med eller uten sminke. Smykker er ikke lov pga diatermi (det er et instrument som brukes for å stoppe blødning i kar underveis i operasjonen) og selvfølgelig av hygieniske årsaker. Body lotion er heller ikke tingen, vanskelig å feste elektroder på, men det lar seg selvsagt gjøre etter en runde med litt kroppssprit. Nei, pynt deg litt og føl deg vel på den store dagen. Jeg har både vært med på keisersnitt som pasient og personell. Lykke til!
XXIII.VI.MMVI * XXI.XII.MMVII Skrevet 18. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 18. desember 2007 Ja er det jeg også mener!! Bruker ikke noe annet sminke enn mascara og blank negllakk til vanlig, og vil jo føle meg litt vel på den store dagen! Kan vel skjønne det om man sparkler seg veldig.. Men skjønner godt angående smykker og body lotion altså... det er ikke så farlig.. Tusen takk for svar!!!!
Fullrulle86 Skrevet 18. desember 2007 #6 Skrevet 18. desember 2007 det verste som skjer er at di ber deg fjerne mascaraen, så jeg ville tatt sjansen:o)
Gjest Skrevet 18. desember 2007 #7 Skrevet 18. desember 2007 Hehe hva er vitsen med å ha sminke på seg når man skal opereres, det enkle er ofte det beste
XXIII.VI.MMVI * XXI.XII.MMVII Skrevet 18. desember 2007 Forfatter #8 Skrevet 18. desember 2007 Sminke og sminke... Er kun mascara... Er for å føle meg litt fresh og vel etter operasjonen!!! Er vel ikke noe galt det???
Sussa85 - snart 2? Skrevet 19. desember 2007 #9 Skrevet 19. desember 2007 Altså... mulig jeg er fjern nå... Men hvorfor tenkes det på sminke den dagen dere skal få oppleve det største miraklet som finnes?.. Jeg kommer til å gi en god banger i åssen jeg ser ut... hehe.. Så lenge babyen ser bra ut! og om legen sier ingen sminke så hører jeg på d.. hva om du bli lagt i narkose.. (noe sm kan skje) og får teip over øynene... maskara utover uansett:) hehe... Jeg kritisierer ikke her altså... liker å føle meg fin selv jeg... men tror ikke d spiller så mye rolle akkurat den dagen.. kommer ikke til å sminke meg uansett åssen jeg føder.. kommer til å være mye tårer og snørr uansett!
Gjest Skrevet 19. desember 2007 #11 Skrevet 19. desember 2007 Helt enig med Sussa85 med august-spire;)
XXIII.VI.MMVI * XXI.XII.MMVII Skrevet 19. desember 2007 Forfatter #12 Skrevet 19. desember 2007 Jeg er ikke hårsår!! Jeg blåser i hva andre mener om det, jeg lurte i bunn og grunn på hvorfor man ikke kunne ha det!!
Gjest Skrevet 19. desember 2007 #13 Skrevet 19. desember 2007 Hehehe, alt man skal bekymre seg om:) Babyen kommer til å være like sint over å bli fjernet fra den varme, trygge hulen sin enten mammaen har gjort seg fin for den eller ikke:) Når man får en beskjed fra sykehuset er det vel greiest å følge den beskjeden i stedet for å spørre bimmerene om disp...?
XXIII.VI.MMVI * XXI.XII.MMVII Skrevet 19. desember 2007 Forfatter #14 Skrevet 19. desember 2007 He he, jeg spurte ikke om det, men om hva grunnen var!! Som sagt skjønner jeg body lotion siden de skal skjære i magen, og smykker hvor det kan være mye bakterier under og jeg skjønner at man skal være ren. Men skjønte ikke helt hvorfor sminke (som man som regel har i ansiktet) ikke var noe særlig! - Og blank negllakk!! Kommer ikke til å ta på meg ny negllak, men siden jeg har på meg blank negllakk omtrent hele tiden, nå også, lurte jeg på hvorfor man event. må fjerne den!! Siden den er blank ser man jo fargeforandringer på neglene!! Kan gjerne ta av meg negllakken jeg! Og mascara bruker jeg også hver dag, føler meg litt mer våken med det! ) Men for all del spør jeg ikke om lov til å ha på meg det! Og kanskje litt finere! Er jo ikke pga babyen, men kanskje meg selv??!!!
Suturtang Skrevet 19. desember 2007 #15 Skrevet 19. desember 2007 Jeg hadde både sminke og neglelakk...det sto ingenting om det...ikke om bodylotion heller.Alt gikk kjempe bra!
Venter på bitteliten Skrevet 19. desember 2007 #16 Skrevet 19. desember 2007 Bruk mascara, du. Det er jo du som bestemmer. Ellers så kan man jo farge vippene, da...
<3 qleopatrice <3 Skrevet 19. desember 2007 #17 Skrevet 19. desember 2007 Bare bruk maskara du... det hadde jeg gjort!! Men neglelakk kan vel ikke være så viktig??
grolla Skrevet 19. desember 2007 #18 Skrevet 19. desember 2007 Grunnen til at man ikke skal ha sminke under operasjonen er av hensyn til anestesien. Det er helt nødvendig å kunne observere hudfarge/temperatur for å være sikker på at du er stabil. I tillegg vil man med jevne mellomrom sjekke pupillene dine for å se til at du har nok bedøvelse i kroppen...da kan mascaraen fort se mindre fin ut etterpå :-) Nå er keisersnitt et kort og greit inngrep, men du må fortsatt ha kunstig ventilering mens du er borte. Dette medfører altså at man må ta visse hensyn for å være på den sikre siden. NB! Også ved epidural/spinal-bedøvelse gjelder de samme reglene fordi man må kunne legges kjapt i narkose om nødvendig. Neglelakken er forbudt fordi man fester et pulsoksymeter på fingeren som skal kunne måle hvor bra du puster. DUsj og lotion har med hygienen å gjøre, men det har du jo skjønt. Hva med å farge vippene med permanentfarge i forkant, bruk en vippetang og du er like fin.
Siza m/prinsesse og juleprins Skrevet 19. desember 2007 #19 Skrevet 19. desember 2007 Hihi jeg tenkte litt på det jeg også, at jeg ville ha mascara for å se nogenlunde grei ut på bilder og for å føle meg litt mer vel... Mulig folk vil se på meg som forfengelig, men det hjalp på hvordan jeg følte meg hvertfall! Så ikke ut på hverken hår el sminke etterpå, men det ekke det som er poenget... Så bare bruk mascara og blank neglelakk du, de har alltids noe å fjerne det med hvis det sku være krise!!! Lykke til med KS da:)
Suturtang Skrevet 19. desember 2007 #20 Skrevet 19. desember 2007 hva maskara har med pupillene å gjøre??? Jeg hadde både sminke og lakk.Ingen sa noe Så dine regler gjelder ikke alle sykehusene?
XXIII.VI.MMVI * XXI.XII.MMVII Skrevet 19. desember 2007 Forfatter #21 Skrevet 19. desember 2007 He he jeg er trenger ikke negllak nei, jeg har det på meg nå, og hadde aldri tenkt på å fjerne den hadde det ikke stått der, og da begynte jeg å lure litt på hvorfor! Kommer nok til å ha på meg mascara. Hadde det sist også. Og sist gang fikk jeg bare beskjed om å dusje og ikke bruke Lotion. Når jeg kom dit fikk jeg beskjed om å ta av meg smykkene.. Men kanskje det er et felles skriv de sender ut til operasjoner i det hele tatt!! Går ut fra at de klarer å fjerne det hvis det skulle være nødvendig ja.. Tusen takk for lykkeønskninger!!!!
ja08 Skrevet 19. desember 2007 #22 Skrevet 19. desember 2007 Huff! Jeg blir helt svett av å lese de kommentarer som du har fått av innlegget ditt. Føler at dette blir vel usaklig. Du må få lov å gjøre det du selv vil innenfor det som er lovlig. Jeg ville selv ha brukt litt sminke, gjør ingenting. Hvorfor skulle noen tape øynene dine, har aldri vært med på det når keisersnitt foregår i generell narkose (dvs.da er man helt borte/sover under inngrepet). Da forsvinner jo også muligheten til å observere pupillene, hvis øynene er tapet. Nei, lykke til nok en gang! Synes mor skal få føle seg vel på den store dagen da hun skal bli mamma.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå