Gå til innhold

Merkelig??

Gjest

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som en desperat på leting etter årsak til mine aborter, så lurer jeg på noe som jeg ikke klarer å finne svar på!

Jeg kjenner alltid eggløsningen, men for å være helt sikker sa en lege til meg i vår, at jeg skulle sjekke med el-tester for å vite at det var det jeg kjente. Jeg testet dagen før jeg ventet el, og dagen etter fikk jeg faktisk ul som bekreftet at el ville finne sted innen få timer. 2,5 time etter ul kjente jeg el, så jeg vet at det stemmer- at det er det jeg kjenner hver mnd.

Bestilte el-strimler fra billige-tester.com. I bruksanvisningen står det at resultetet betyr eggløsning innenfor 24-48 timer hvis teststreken er LIKE sterk som kontrollstreken. Hvis teststreken er svakere skal dette bety negativt, at man ikke har eggløsning. Da kommer spørsmålet! Nå har jeg testet flere måneder, og selv om jeg får eggløsning har ALDRI testene vist en sterk strek slik som bruksanvisningen sier. En svak strek kommer, og jeg får el et døgn eller to etter. Har bestilt tester flere ganger, så kan ikke være noe galt med testene. Noen som har opplevd lignende?!? En gang tok jeg blodprøve på 21. syklusdag også for å få bekreftet at el faktisk hadde funnet sted en uke før. Men hadde jeg kun gått ut fra testene og heller ikke kjent el hver mnd, så hadde jeg jo trodd at jeg aldri hadde el!

Har tenkt litt på om dette kan ha noe å si for abortene mine. Produserer jeg for lite LH til at eggene modnes tilstrekkelig, men likevel nok til å få el? Eller er en eggløsning en eggløsning? Noen som vet hvordan man kan teste eggkvaliteten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heeei MIa:) og tak for tidligere svar av deg....det er forferdelig å gå rundt å skal finne ut hva som er årsaken til abortene...huff..Det er så utrulig tungt å skal begynne på et nytt svangerskap- men vi er vell en gjeng med optimister også- ikke sant???:)

Jeg får heller ikke positive tester fra billigtestene- det blir bare svake strekker- også de gangene jeg har vert gravid (altså må ha hatt el:)

Men egge fester jo hos deg- men så blir det ikke noe av det...Jeg ville snakket meg legen e.l for alternativ til å sjekke noe..Hadde du vert på hysteroskopi???

Som jeg spurte deg tidligere- var det anng. denne apc-res, og slik jeg skjønner det ligger jeg jo høyere enn ref. område- og vil ta egentlig ha den..har ikke giddet ringe legen enda- skal ringe den dagen jeg blir gravid, er da de pleier å få "ræva i gir"...Var faktisk inn å tittet på journalen min igjen...(vet det ikke er lov---men får vell ikke akkurat sparken får å gå inn på sinn egen heller...) det trur kanskje jeg også har en skillevegg i livmora- har ventet på hysteroskopi i 3 mnd snart- og er ganske uttålmodig!!! Men skjer det noe i mellom tiden, så får det gå sin gang:) Høre mange sol skinnshistorier her inne, og en av de skal bli oss og;)Har begynt med albyl-e og women`s care...og håper spiren skal sitte snart:)

Var det slik at dere tar pause nå???

Skrevet

Hei igjen!

Jeg har APC-resistens medd leidenmutasjon. Verdien ble målt til 1,6. Tror også jeg vil ta Albyl-E neste gang. Jeg skal ta hysteroskopi ja. Ringte Fertilitetssenteret i går og gav beskjed om at systemet "er i gang" igjen. Fikk time i februar, hvis ikke syklusen tuller seg til da, slik at det ikke passer ifht datoen jeg har fått.

Jeg bør jo ikke bli gravid før hysteroskopien, men vi bruker ikke prevensjon da- og jeg vet jo alltid når el kommer, så hittil har det ikke blitt problem.. Dere da, er dere i gang med prøvingen? Jeg er veldig "vaklete" ifht det å prøve igjen, fordi det er en så stor påkjenning, og så sliter jeg litt med det å være sykmeldt (enten det blir fra dag én i neste sv.skap, eller etter evt neste abort). HAr litt det "snill-pike-syndromet". Helt idiotisk- for jeg vil jo ikke at jobben skal styre livet mitt!!! Og i allefall ikke når det er snakk om å få barn! Men... vi får se!

Hvis du også opplever svak strek på billigtestene så skal jeg kjøpe en annen type å prøve allerede neste syklus! Må få klarlagt om det er testene eller meg det er noe rart med!

Hva er Womens Care? Jeg har bestilt Babyklister fra nettspiren.dk. Denne gangen skal det prøves fra el og utover etter at jeg evt har blitt gravid! Litt teit at jeg akkurat bestilte nå i jula, for det vil vel ta en eeevighet, men det viktigste er at den dukker opp en gang på nyåret. Vi skal til samtale med legen i januar. Er kjempespendt, og livredd for å bli skuffa!!! Håper så inderlig at hun går med på å prøve et eller to medikamenter på meg, at vi kan ha en plan før vi satser på neste graviditet!!

Jaja, nå har jeg juleferie, og deilig er det! Nå skal vi kose oss masse, selv om jeg i disse dager kjenner ekstra på den følelsen av å ikke ha en liten til i huset. Det hadde vært så utrolig koselig... Den følelsen av baby- åh- det er fantastisk!! Har SÅÅÅ lyst til å oppleve det igjen!!

Har dere også barn fra før? Klarer ikke å holde styr på alle her.

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...