Gå til innhold

Dette med så kalt "fet" melk...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror nok jeg har veldig bra melk. Begge gutta mine har gått opp ca 1 kilo i måneden de første 4-5 mnd. og vært skikkelig store og gode babyer... Mitt spørmål er: Hvis jeg ikke hadde ammet, men gitt MME hadde de ikke vært så store da eller? Det høres jo litt rart ut, det også....

Jeg syns det er deilig med store og gode gutter, jeg altså, men bare lurer liksom....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hallo

Mannen min som har vært bonde, seier at på kyr, uten at me skal samanlignes med de for det he he, har forskjell i fettprosenten i mjelka, og det skulle jo tilsei at det er det på oss mennesker og.Eg kjenner og til kvinner som har fortalt at de hadde for lite næring i mjelka,, sjølv om det er veldig sjelden.Det som kan være, når ein har masse mjelk, er at ungen ikkje rekker å komme inn til den feiteste mjelka, og må av den grunn drikke oftere.Det trur eg gjaldt for min del når eg amma.Klem

Skrevet

Det stemmer nok at fettprosenten er forskjellig fra person til person. Har fått kommentarer fra sykehuset m at melka jeg leverer er veldig fet....

for de med mye melk er det viktig at barnet får tømme et bryst helt, før et til tilys, nettopp for å komme inn til den fete ettermelka.

Da snuppa var mindre, pumpet jeg meg en time og to før hun skulle ha mat, eller tok toppen rett før hun skulle spise slik at hun fikk den fete melka. Nå er hun så stor at jeg slipper det for det meste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...