Gå til innhold

Når har dere legetime da dere jenter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

men nr 1 var jeg 12 uker, med nr 2 8 uker..

Så hva har dere tenkt..trur jeg ikke greier å vente noe lengre enn rundt 8 uker :D

Må høre om det finnes migrene medisin for gravide..de jeg har nå kan jeg ikke ta..og jeg er litt plaget av og til de første mnd..så gir den seg helt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har allerede vært på UL..og jeg var på i uke 7..så skal jeg til ny UL nå snart.da er jeg litt over 9 uker på vei:)

Skrevet

noen grunn for UL?

Har veldig lyst å bestille en time bare for å se likssom..er en privat greier her..koster sikkert litt da men..frister gjør det ja..

Skrevet

Jeg skal til legen allerede fredag, da er jeg 5+6 eller noe sånt. (litt usikker..) Var like tidlig med nr 1 om jeg husker rett!!

Skrevet

Hvor bestiller man privat UL og hav koster det? Må man først ha vært hos legen for å ha bekreftet svangerskapet? Er i uke 5 nå, men kunne godt ha tenk meg en tidlig UL rett etter nytt år!

Skrevet

Var på tidlig ul uke 5 og så i uke 7+5,og skal neste gang i uke 11+5.Syns det er greit å bli fulgt opp skikkelig,og særlig når dette er første gangen min...

Har gynekolog som følger meg opp,ikke fastlege.

Skrevet

Jeg har første legetime om to dager er ca 9+2 i dag. Bestilte timen for en uke siden, og det var hun i telefonen som bestemte dato.

Vet ikke helt når det er vanlig med UL da, men vil selvsagt spørre om å få snart.

Skrevet

Jeg skal i begynnelsen av januar når jeg er i min 8.uke ca. Betaler 700,- for første time hos privat gynekolog med alt av prøvetaking, UL, helsestatus osv. Første jm-time ved ca.uke 12 hvis ikke annet blir bestemt. Gikk til denne klinikken i første svangerskap også, og var så fornøyd med tilbudet, oppfølging o.l. at jeg betaler gladelig 700 ,- første gangen. Deretter er det gratis. Jeg gikk bare til jm første gangen, og hvis det oppstod noe som f.eks. sykemelding eller noe sendte hun meg til legen/føde pol og dette var også kostnadsfritt.

Skrevet

Skal til legen på fredag. Er 8 uker på vei nå. :) Kjenner et STORT behov for å vite at alt er bra der nede nå...men tror ikke de har noe ultralydutstyr på det lokale legekontoret...men sånn babydoppler...kanskje de har det? Virker som mindre avansert utstyr...Vil bare ha et eller annet tegn på liv hos bebisen vår! Lykke til,til alle legebesøkere fremover! :)

Skrevet

så visst jeg går til en privat kliikk..så er det bare første gangen man betaler..så gratis?

Skrevet

mitt forrige svangerskap var jeg til legen uke10 og jordmor uke16 ( da fikk jeg høre hjertelyden) Nå tenkte jeg å hoppe direkte til jordmoren, så da blir det vell etter uke 12 vil jeg tro..spørs når jeg får time :/

Skrevet

Er 5+ 1 og skal til legen allerede i morgen. Snakket med legesekretæren i dag, og hun anbefalte at jeg kom tidlig. For min egen del, sånn at jeg slipper å gå rundt å lure og tenke på ting jeg evt lurer på. Og det er jeg jo glad for:-) Greit å vite at alt er i orden liksom!

Skrevet

Har time helt i begynnelsen av januar. Da er jeg i uke 11. Var to uker tidligere sist, men det var jo ikke så mye som skjedde da. Tok en blodprøve, ble veid og fylte ut et skjema. Det ble også bestilt UL (ordinær) til uke 18.

Skrevet

Når bør man bestille legetime? Jeg er ca. nesten 5+0 på vei. Når "bør" jeg ringe og bestille legetime da?

Skrevet

1. legetime anbefales mellom uke 8-12, dvs gjennomsnittlig uke 10.

Skrevet

Jeg er 8 uker, og var på første kontroll i går...

Skrevet

kan man høre hjertelyden da? eller er det i uke 12 det?

Skrevet

legen min prøvde å lete etter hjertelyden når jeg var 10 uker på vei. men hun fant den ikke. hun sa det var ikke vanlig å høre den så tidlig, men hvis barnet lå fint til, så kunne man ha hørt det.

Jeg fikk høre det til jordmor i uke 16 som sagt, å da fant hun den med en gang;)

Skrevet

Da tror jeg jeg får bestille time til rundt midten av januar jeg:) ringer over nyttår og hører:) Spennende med første legetime og alt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...