Gå til innhold

Hvor lenge skal eggene koke? La dem i når vannet var kallt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha dem i tomas suppe, så dem skal være hard kokte.

=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Egg skal jo legges i når vannet koker, da......

Skrevet

Nei jeg tuller ikke. Og nei man må ikke koke vannet først.

Jeg har alltid lagt dem i med en gang, for da sprekker dem ikke.

Men jeg husker ikke hvor lenge dem skal ligge i.

Skrevet

Hvis det var fordi hun la eggene i når vannet var kaldt du lurte på om hun tullet, kan jeg forsikre deg om at enkelte faktisk gjør det slik, tom. medlemmer av undertegnedes familie;-)

Da det ikke er undertegnede som gjør det slik, kan jeg bare si at ti minutter pleier å være nok til hardkokte når vannet koker når du legger eggene i:-)

Skrevet

hvordan i alle dager skal du vite hvor lenge egget har kokt når du legger det i når vannet er kaldt? hehe.. det skal legge i kokende vann og koke i 8 til 10 minutter..

Skrevet

14 min blir perfekt med mindre de er veldig ferske.

Skrevet

Jeg legger alltid egg i kaldt vann fordi egget da ikke sprekker. Og legger jeg de i når vannet koker sprekker de, og da spiser jeg ikke egget..

Jeg lar egget stå i 15 min etter at det begynner å koke, da er det perfekt for meg. Kan ikke fordra egg med litt mykere gult helt innerst. Men vet de fleste synes det er ALT for lenge :-)

Skrevet

HVis du legger dem i når vannet er kaldt kommer det veldig an på komfyren din hvor lenge de skal koke. Har du en treig stekeplate ligger eggene mye lenger i varmt vann enn hvis du har en kjapp stekeplate.

Skrevet

Jeg lurte på om hun tullet fordi hun ikke visste hvor lenge eggene skulle koke....

Koking av egg

(Tempererte egg legges

i kokende vann)

Bløtkokt egg: 3-5 min.

Smilende egg: 6-8 min.

Hardkokt egg: 8-10 min.

og om eggene sprekker stikker du et hull i de før du legger de i vannet!

Skrevet

Ok, beklager. Da lærte jeg noe nytt i dag også. Har liksom "lært" at vannet skal koke først jeg da....

Skrevet

Ja jeg vet også at jeg kan lage et hull i dem. Men jeg hadde ikke noen nål og lage noe hull med da og det går like greit og legge dem i med en gang.

Skrevet

Faktisk mange som legg egg i kaldt vatn når dei skal koke dei. Det gjer ikkje eg, så derfor har eg problem med å seie kor lenge, eg legg oppi når vatnet koker opp og let dei koke i 10 min.

Skrevet

Faktisk så sprekker dem ikke når du legger dem i kaldt vann!!! Jeg gjør det og tar tiden fra vannet koker opp, 7min er perfekt!

Skrevet

Ja, men jeg har god erfaring med 14 min (jeg gidder aldri følge med på når det koker), og individuelle variasjoner vil det nødvendigvis bli med den metoden. =)

Skrevet

Ja, men det er på din komfyr, ikke på christmasfacedpsycho sin.

Med komfyren jeg hadde før måtte jeg ta eggene bare et minutt eller to etter at det begynte å koke for det brukte så lang tid på å koke opp at eggene nesten rakk å blir ferdige innen vannet kokte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...