Gå til innhold

Hva gjør jeg galt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har prøvd å lage noen kaker til jul men de fleste som inneholder mye smør bare smelter inni ovnen. På bildene i boka er de luftige og fine når de er ferdige men mine blir bare tynne kjeks. De smaker godt da men blir ikke slik som i boka ennå jeg følger oppskrift slavisk. Kan det hende at ovnen er for varm? Setter den på gradene i oppskriften, men må ta ut kakene ca 2 min før tida ellers blir de svidd!

Småkaker som kokosmakroner ble helt perfekt (måtte ut litt før tida i oppskriften), men disse smørdeigene bare smelter ass!!

Skrevet

Det har jeg aldri opplevd.

Hvilke kaker er det som blir slik da?

Skrevet

Haha....jeg står å sliter med kransekakestenger, de blir svidd under og rå inni! Fy flate jeg er en dårlig husmor, blir mye kjøpkaker i år tror jeg. ;o\

Skrevet

Hva slags smør bruker du da?

Skrevet

Det gjør mine og. Men de smaker digg da!

Skrevet

Og hvis de blir svidde lenge før tiden er ferdig så sett de lengre ned, men da kan det være at de må stå lengre i ovnen.

Skrevet

Jeg klarte å skille kransekakene... noe fløt rundt og noe ble steinhardt... haha

Skrevet

Skru ned på varmen, ikke alle ovner er like, den vi har på hytta er perfekt, den her hjemme svir alt under så da må jeg steke alt høyt opp og på lavere temperatur

Skrevet

Konfektkjeks og colakaker + bordstablene sklei ut de og. Brukte tine smør i bordstabler og konfektkjeks og margarin (sto det i oppskriften ) til colakjeks. Sistnevnte smakte IKKE godt!

Skrevet

Jeg brukte Melange i mine colakaker, og de skal jo bli harde som kjeks, men det ble de ikke. De ble myke, nesten som karameller. Men smaker godt da!

I noen oppskrifter står det at man skal blande smør i melet, og andre i sukkeret. Jeg prøvde melet denne gang og skal prøve å blande det i sukkeret neste gang. Kanskje det var det som var grunnen?

Skrevet

Jeg blandet melange i sukkeret da det sto i oppskriften

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...