Gå til innhold

for kort livmorhals

liten spire

Anbefalte innlegg

hei ser det er noen andre her inne som også har hatt forkort livmorhals , lurte på hvor kort den var første gangen den ble målt ? jeg er 14+ 4 dager og den er nå litt under 4 cm.. hvor mye bør jeg holde meg i ro ? er blitt sykemeldt resten av svangerskapet men har jo støvsug osv har også en mann som jobber i nordsjøen og to barn fra før av så ikke så lett og holde seg helt i ro. mannnen min er borte 2 uker av gangen .. Når ble dere kalt inn på neste måling ? har ikke fått noen ny time til det ennå . skal bare til jordmor 3 januar. er litt nervøs for att jeg overdriver med julehandling osv vil jo helst att alt skal gå bra med den lille der inne ;)

Fortsetter under...

Synes du skal ta dette helt med ro, for 4 cm er jo kjempebra/helt normalt. Bekymringsgrensen for legene går på 25 mm, og sjelden de tar noen ekstra oppfølging før den blir kortere en 20 mm.

Beklager hvis du synes jeg bagatelliserer problemet ditt, men i dette tilfellet så ser jeg ingen grunn til krisemaksimering. Spar bekymringene!

• 1 måned senere...

har hatt kun 4 mm siden kontroll i uke 23. kan selvfølgelig ha vært sånn lenger. ble innlagt. har hatt kontroll på livmorhalsen hver 14. dag etter det. kontroll i uke 32 viste åpning på 2- 3 cm.

fremdeles innlagt. ikke fått permisjon under noe omstendighet, og venter nå på at fostervannet skal gå..selv om jeg håper det ikke gjør det riktig enda..

har tvillinger i magen så det presser nok ekstra.

• 5 uker senere...

I mitt første sv.skap ble livmorhalsen målt til 2 cm i uke 26, da ble jeg innlagt på sykhus, og den ble litt kortere frem mot termin,mn jeg holdt jo sengen resten av svangerskapet, så d gikk jo helt greit...Gikk helt til uke 37 før han ble født...:) Når jeg var på ultralyd i uke 18 i dette svangerskapet var livmorhalsen 37 mm, og d var helt flott sa de, ingen problem, selv om jeg hadde hatt kort livmorhals før, så tror nok ikke du trenger å bekymre deg egentlig:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...