Gjest Skrevet 18. desember 2007 #1 Skrevet 18. desember 2007 Sønnen min på 4 år, bruker fremdeles bleie om natten. Problemet er at jeg ikke finner noen som holder tett. Han våkner alltid med våt pyjamas og en stor våt flekk i sengen. Han er ikke noe stor for alderen, heller litt liten. Noen som kan komme med gode råd? Vi har tilogmed kjøpt tena-bed, så det ikke skulle bli vått i sengen, men de ligger ikke i ro og så blir de litt oppløst i bruk.
EvaL Skrevet 19. desember 2007 #2 Skrevet 19. desember 2007 Hvilke bleier bruker du på han da? Og hva slags type, trusebleie eller "tape-bleier"? Vår erfaring er at trusebleier ikke holder like tett om natten som de andre bleiene. Så spørs det jo om du bruker en bleie som er for stor for han? Eller om du ikke allerede bruker de største bleiene kanskje skal gå opp i en størrelse selv om han egentlig ikke tilhører den vektklassen. Husk at kilo henvisningene på pakken kun er veiledning og slettes ingen fasit. Han er kun 4 år og de vanlige barnebleiene man kjøper i butikken burde holde for en så liten tass.
Gjest Skrevet 19. desember 2007 #3 Skrevet 19. desember 2007 Jepp, skulle tro at de vanlige barnebleiene ville holde tett, men det gjør de ikke. Vi har prøvd de fleste, i ulike vektklasser. Vi har også prøvd Dry Nights, men den bleien i hans vektklasse (han veier mindre enn den minste vektklassen) holder ikke tett og bleien over er for stor (han tisser utenfor.) Vi har brukt trusebleiene, slik at han kan gå på do selv og det gjør han noen ganger. Jeg får prøve å se om tape-bleiene er bedre.
EvaL Skrevet 21. desember 2007 #4 Skrevet 21. desember 2007 DryNites bleiene er etter vår erfaring en langt dårligere bleie en de vanlige barnebleiene. Kanskje ikke så rart siden de er laget for å være så diskre som mulig, men etter vårt syn kan disse kun brukes på barn som tisser lite, men som fortsatt har noen uhell om natten. Du får prøve de vanlige bleiene, vår erfaring er som sagt at de kan holde på mer urin. Bleiene du får kjøpt på apoteket er nok for store for sønnen din er jeg redd så det er nok nytteløst. Det du kan gjøre om de tape-bleiene heller ikke holder mål, er jo å forsterke en bleie. Det gjør du ved å klippe i stykker en bleie og legger denne inn i en hel bleie. Altså, du kan klippe vekke alt rundt selv bleien (som plasten på undersiden, og på sidene, samt lekkasjesperren slik at du kun sitter igjen med den rektangulære delen med alt fyllet i bleien. Del denne i biter og legg en bit inn i den hele bleie slik at den dekker området der gutten din tisser mest. Du får da bedre oppsugningsvne i bleia, men det vil jo bety en økt kostnad da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå