Gjest elilun83 Skrevet 18. desember 2007 #1 Del Skrevet 18. desember 2007 Det var ingen som fortalte meg noe om hvordan det var rett etter fødselen. Sannheten er (ikke for å skremme) blod, masse blod. Blodklumper som kommer ut. Man blir klemt på magen ganske ofte for å kjenne om livmora har trukket seg sammen. Det er ikke noe godt! For ikke å glemme etter-rier. Dette er min første fødsel og trodde ikke at jeg skulle oppleve etter-rier. Men joda. Disse var verst da jeg ammet. Var svimmel og følte ubehag under hele barsel-hotel oppholdet. Og på toppen av det hele så hadde samboeren brekt fot/krykker, så han kunne ikke bære babyen. Måtte gjøre alt selv. Skulle egentlig ha vært på barsel siden jeg hadde revnet helt til endetarmen. Klarte så vidt å gå. Var som ei kjøttkake nedentil. Fikk liten hjelp på pasient-hotellet. Har fått skikkelig angst etter fødselen. Ble ikke mindre redd da legen min sa at det var ikke et alternativ å føde vaginalt igjen. Har ikke angst bare pga det etter fødselen, men alt i alt og hvordan jeg ble behandlet av helsevesentet både før, i og etter fødselen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136328199-f%C3%B8dte-for-3-mnd-siden-og-det-er-ikke-bare-fryd-og-gammen-etter-f%C3%B8dselen-heller/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2007 #2 Del Skrevet 18. desember 2007 Hei! Trist å sitte igjen med sånne minner.... Jeg hadde ok opplevelse etter jenta var ute, til tross for komplikasjoner og innleggelse på nyfødt-intensiv... Men fødselen syntes jeg var "kneika" Skal fint greie, etterriene, blodet, svimmelheten og alt det der igjen... men fødselen.... fysj.... Denne tråden blir ikke for de som er ute etter "trøst" :-/ Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136328199-f%C3%B8dte-for-3-mnd-siden-og-det-er-ikke-bare-fryd-og-gammen-etter-f%C3%B8dselen-heller/#findComment-136328787 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2007 #3 Del Skrevet 18. desember 2007 Så synd at barseltiden din begynte sånn, og at du sitter igjen med negative følelser.. mange er nok uforberedt på "alt" som kommer etter selve fødselen. Jeg for min del joiner anonym over; jeg syntes fødselen var noe stort herk, klarte meg greit etterpå. Men nå er det jo så forskjellig hvordan vi opplever det. Du var jo ekstra uheldig som revnet til endetarmen (det gjorde jeg også og som hadde en "invalid" samboer. Ikke lett med en sånn start! Når det gjelder beskjeden fra legen håper jeg ikke du blir så skremt - hvis du kan få keisersnitt neste gang er det nok til det beste for deg. Da slipper du å få samme type skade på nytt. Jeg fikk nettopp barn nr to med keisersnitt, nettopp pga skaden i endetarmen/ringmuskelen. Og jeg hadde en helt topp opplevelse!! En mye hyggeligere opplevelse enn vanlig fødsel.. synes jeg da Lykke til videre! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136328199-f%C3%B8dte-for-3-mnd-siden-og-det-er-ikke-bare-fryd-og-gammen-etter-f%C3%B8dselen-heller/#findComment-136329168 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå