Gå til innhold

Forfremmelse midt i det hele

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble tilbudt en mellomleder stilling for ca 2 uker siden.. Jeg var den eneste som var i tankene for å ta over denne stillingen osv. Og synes faktiskt det er veldig spennende!

Men det vil bli en del overtid iforhold til min nåværende 8-16 jobb, og også en del helger.. Masse mer ansvar, personal ansvar osv.

Midt i det hele har vi altså begynt å planlegge familie, og prøver på barn :)

Dette med den nye stillingen blir ikke fullt avklart før i februar, men jeg vet liksom ikke hvordan jeg skal si at jeg ikke kan ta jobben nå..

Kan jo ikke det, og om (hvis alt klaffer perfekt) 6-9 mnd går jeg ut i permisjon!

Er klar over at det kan ta laaang tid å bli gravid, men det er jo heller ingenting man vil ha hengende over seg mens man prøver å lede en avdeling..

Spørsmålet mitt er vel egentlig, bør jeg si at jeg prøver å bli gravid nå, og derfor ikke kan ta den, eller bør jeg vente å se hva som skjer når det nærmer seg slutten av februar? Da kan jeg jo være gravid..

Vi har et nokså godt forhold på jobben - men er jo ingen andre som vet vi prøver..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ventet. Forhåpentligvis blir dere gravid raskt, men det kan og ta laaang tid (vi brukte nesten 3 år). Du vil angre om du lar denne muligheten gå fra deg. Se det ann i februar, men de vet jo du er i den rette alder og har nok tatt med i beregningen at du kan bli gravid når som helst. Ta jobben med god samvittighet!!

• 2 uker senere...
Skrevet

Helt enig! Vent med å si noe til du er gravid. Jeg ble nettopp tilbudt og tok en mellomlederstilling på min jobb, økonomi- og personalansvar, høyere lønn og hele pakka. Dette skjedde mens vi forsøkte å få barn, hadde allerede prøvd i åtte måneder. En månded senere fant jeg ut at jeg var gravid.

Enig i det andre hun over her skriver at de nok har tenk tanken at du kan bli gravid og de fleste synes jo bare at det er flott!

Skrevet

GRIP SJANGSEN!

Du vet aldri om du blir gravid med en gang eller om du bruker flere år.. Så hopp på jobb-tilbudet dersom det er en jobb du virkelig ønsker og lyster på.

Jeg endte opp med å bruke 3,5 år på å "klare dette" - og det er ikke noe en vet på forhånd (med unntak av noen veldig få..) Dersom du skulle være så heldig å få det til raskt, finnes det mange i samme situasjon - arbeidsgiver må få en vikar, og det er noe de nok klarer. Tenker de langsiktig, vet de nok at den kvinne i din alder en eller annen gang i framtiden antagelig ønsker familie. I det store og det hele er det uansett en investering i deg dersom de ønsker deg!

Skrevet

Jeg er helt enig med de andre her - ta jobben og ikke si noe angående graviditet, i hvert fall ikke før du er 12 uker på vei. Du får nok jobben fordi du er ønsket til den over lengre tid - dermed skal du ikke ha dårlig samvittighet fordi du får barn.

PS! Jeg er sikker på at det ikke er bort-i-mot ingen menn som ville ha nølt med å ta jobben fordi de skulle ha barn. Ingen grunn til at vi kvinner skal gjøre det heller, selv om vi kanskje er litt lenger i permisjon.

• 2 uker senere...
Skrevet

Ikke si noe for du er gravid og grip muligheten!! Man skal jo ikke maatte trenge aa velge bort en spennende jobb bare fordi man planlegger aa faa barn!

Tvitvi og lykke til!1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...