Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hei! har så mye sympati for deg akkurat nå, det er ikke kult å stresse med el-testingen.

samboer har alltid hatt sykluser på 28 og 29 dager. første gang tok vi første testen på kvelden på dag 12. vi brukte en quick respons-test med vanlig strips. vi fikk en svak teststrek og tolket svaret som negativt. i ettertid tror vi at det var en positiv test (siste rest av stigningen), for vi fikk aldri noe utslag hverken på vanlig strips eller digital i dagene som fulgte. vi testet frem til kvelden på dag 17, og da ga vi oss for å få fred i sjelen.

denne måneden endte vi opp med å gå til en gynekolog og ta innvendig ul på dag 8, mest for å få bekreftet at alt så bra ut. det gjorde det, og vi begynte å teste på dag 9 for å være helt sikker på at vi skulle få med oss el. vi fikk positiv test på kvelden på dag 12, så det passer godt med det som skjedde sist måned.

det var rett og slett tilfeldigheter og litt uflaks i vårt tilfelle, ikke det at samboer ikke hadde el. vi var ellers rimelig strenge på det med drikking og hvor lenge man skal vente med å tisse før hver test.

når begynte du testingen, og hvor lange er syklusene dine? hvor mange ganger tester du hver dag?

lykke til!

Hei!!

Takk for symapti og medfølelse:)

Jeg har hele livet hatt sykluser på stort sett 30 dager, pluss minus en toppen to dager.mest på pluss siden. Men etter denne prossessen begynte med planlegging for et halvt år siden har jeg hatt enn syklus på 38 dager og en på 26, den siste var forrige syklus. Da sjekket jeg EL med billig tester og den sterkeste streken var da på dag 13.

Denne syklusen testet jeg med billige tester på morgen dag 9 og dag 10 (for morro skyld egentlig) og de viste ingen utslag. etter dette begynte jeg på kvelden på dag 11 (med digital) og har etter dette testet morgen og kveld hver dag. (så det eneste tidspunktet jeg ikke testet var morgen dag 11, men skulle vel tro at om jeg hadde den da, ville den kanskje vist seg på kvelden også. Hadde journalsmatale den dagen og de sa jeg skulle begynne denne kvelden.

Er så redd for å ha gått glipp av den. Er også nøye med lengde mellom toalett besøk før man tester. men ikke så nøye med væskeinntak kanskje (hvor mye har det med væskeinntak å si)?

Klem fra desperat angelica-s;)

typisk at syklusen føkker seg opp når man stresser. det kan hende du bare er kjempeuheldig og har hoppet over en el. det kan hende el har vært nå dag 11 om morgenen. det er utrolig vanskelig å si. kjipt og ekstra vanskelig siden syklusene dine har vært så ustadige. skal du ta utgangspunkt i 26 eller 38, liksom. jeg hadde nok testet litt til, med tanke på at du kan ha en ganske lang syklus.

jeg vet ikke hvor mye det betyr med væskeinntak og dobesøk, men siden det står i bruksanvisningen, så prøvde vi å gjøre det så nøyaktig vi klarte. væskeinntaket påvirker vel urinens konsentrasjon og dermed hormonets målbarhet? hvis dette er feil, må noen arrestere meg. :-) dvs hvis du har drukket masse vann, vil det være vanskeligere for testen å registrere hormonet.

kjenner godt følelsen du har nå, var også redd for å gå glipp av den. håper det ordner seg snart!

Hvordan går det?

Har den slått ut? Huff det der er så utrolig frustrerende!

Jeg gikk glipp av min planlagte første tur, pga el testene... det var snakk om veldig kort tid den slo ut.

Denne mnd fikk jeg positiv test om morgnen dag 11... jeg som alltid har hatt den dag 14. Nei.. dette er ikke enkelt.

På Stork sa de det var helt vanlig 2-3 dager pluss minus. så strengt tatt kan den da komme dag 17.

Håper du nå er på vei til Danmark - uansett lykke lykke til!

Hold oss oppdatert.

hei "mamma og mor" og "tjorven1"

takk for lykkeønskninger:)

dette er kjempe frustrerende. var forberedt på at jeg kanskje ikke ble gravid på første forsøk, men trodde ikke at det skulle bli vanskelig å finne EL...ååå

tok en digital i morges kl halv elleve...negativ:(

og en billig test nå...halv to...negativ:(

så får jeg vente til i kveld og ta en digital igjen...idag er det dag 16

har lest her inne et sted langt tilbake at det var en som fikk EL dag 17-18

(tror det var testen som slo ut da, med tanke på at EL kommer 24-36 timer etter)

får håpe at den slår ut snart på meg en av disse dagene

men det som er så surt, er at jeg har ordnet med bytting hele denne uken på jobb slik at jeg kunne dra, men akkurat på fredag da må jeg jobbe, så er vel typisk at den slår ut i morgen slik at jeg ikke får dratt fredag (fikk beskjed av stork klinik at jeg skulle dra dagen etter den slo ut) , men vet du hva...da tar jeg en egenmelding den dagen hvis så skulle skje...off...er ikke lett dette, har jo ikke lov å dra utenlands på egenmelding, men skulle ikke det være typisk da at det blir denne dagen. den ene dagen denne uken jeg ikke har fått noen til å jobbe for meg hvis jeg skulle trenge det.

nå føles det liksom ut som om det skjer noe i magen...vet ikke om det er psykisk eller hva, men testen var jo negativ...er det noen av dere som har kjent noe i magen og så har den slått ut på test noen timer senere??

lover å holde dere oppdatert:)

og masse lykke til til dere også...gleder meg til å høre hvordan det går med deres graviditets testing:)

klem:)

Annonse

Krysser fingrene for at testen blir positiv snart! Tror nok eggløsningen kan utsettes noe av stress, og det er jo nesten helt umulig å ikke stresse i din situasjon da...

Angående det å kjenne noe i magen, denne siste gangen jeg var nedover begynte jeg å kjenne skikkelige eggløsningssmerter allerede torsdagen. Litt mindre fredagen og testen var positiv lørdag morgen. Så det du kjenner kan være egget som begynner å presse på organene rundt - det er i alle fall det jeg har hørt. Dette kan like godt kjennes før eggløsningen som under den visst...

Det er vel ingenting som er mer frustrerende enn å gå og vente på el! Spesielt pga alt stresset rundt jobb og om man klarer å ordne fri osv. Det er fort gjort at el lar vente på seg når man går og venter på den. Kona mi fikk ikke positiv el-test før dag 17/18 i syklusen, selv om hun ikke hadde spesielt lange sykluser (rundt 30 dager tror jeg, husker ikke helt). Så jeg tror ikke du har misset el (spesielt siden du begynte å teste allerede på dag 9) bare at den lar vente på seg. Man kan ellers ha el-smerter både før, under og etter el, så du skal se det er el som er rett rundt hjørnet! :) Lykke til, krysser fingrene for at det snart blir tur på deg!

Klem

må bare få ut litt frustrasjon her...ååååååååå f......f....f....

i dag er det dag 17 og morgen testen var negativ....fatter og begriper ikke...

ellers vil jeg takke alle for oppmuntrende ord og kryssede fingre her.,..jeg gir ikke opp riktig enda...tusen takk:)

tar ikke det lang tid å få time...sist jeg skulle ha det tok det to mnd før jeg fikk det...lang ventetid...

kan jeg spørre om et spørsmål...hva var din FSH på på 3 syklusdag?

hilsen frustrert;) (som forresten hadde NEGATIV:( test i kveld også)

Hva er det som er viktig med denne fsh-verdien...? Og dersom man skal til gynekolog for å ta en generell sjekk av om alt er i orden, når i syklusen er det best å gjøre dette hvis man skal få sjekket best mulig? Jeg har tenkt at jeg burde gjøre det noen dager før eggløsning, men kanskje helt i starten heller, siden dere snakker om syklusdag 3 og 4??

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...