Gå til innhold

Første legetime


Piamin

Anbefalte innlegg

Jeg ringte og bestilte time dagen før ikm tror jeg, fikk den 14. januar. Da er jeg 8+4. Kjæresten min ville være med på den, kan han det? Han vil veldig gjerne være med på ALT og jeg synes det er veldig koselig at det er så stort engasjement fra hans side! (Skal jeg ha gu? Jeg pleier å gå til spesialist og har ikke tenkt at fastlegen min skal få begynne å ta gu nå..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I forrige svangerskap var mannen min på aboslutt alt og det var helt greit både for jordmor og lege :-) Absolutt veldig koselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med sånn en kjæreste. Tror det er forskjellig fra person til person om kjæresten blir med, men for all del er det jo lov. Da jeg var på første time hos legen var det bare blodprøver, vekt og blodtrykk jeg tok. Men vet om mange som tar en celleprøve også altså gu.. Men det kommer ann på om du har tatt det siste året. Min mann gleder seg veldig til ultralyd, er jo da en får se litt, første legetime var egentlig ikke så mye å være med på, men hvis han synes det er stas er det jo bare kjempekoselig.

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På mitt legekontor oppfordrer de fedrene til å bli med. Jeg tror det er kjempebra at de også føler at de er med på ferden, og ikke bare sitter på sidelijen og ser på alt som skjer. På kontrollene har man også mulighet til å snakke med legen om ting man lurer på, og fedre har ofte også ting de lurer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på 1. gangs kontroll i dag, 8+3, og der skjedde det svært lite.... Legen skulle henvise meg til tidlig undersøkelse hos gyn pga alder (blir 40 neste år). Hadde en SA i uke 8 for nesten 5 år siden, og har ikke var gravid siden, før nå. Leverte urinprøve, som jeg fikk beskjed var ok, og så ble det tatt blodprøver, det var det.... Det ble ikke målt blodtrykk eller fyllt ut helsekort.... vil jo ha bekreftet at det liv denne gangen, vet jo at risikoen for SA er større nå pga. alder.... Håper å komme til gyn uten at det tar alt for lang tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...