kran Skrevet 18. desember 2007 #1 Skrevet 18. desember 2007 Hei! Fikk to skjønne tvillingjenter 27.11.07. Veldig rask og grei fødsel.Ble satt igang med stikkpille kl 09.30 om morgenen,men begynte ikke å kjenne noe før 16.30. Da begynte det ned veldig svake, men hyppige rier - ikke vondt i det hele tatt. Og slik var det til kl 19.20- da gikk vannet. Hadde da 5cm åpning. Kl 19.35 begynte jeg å få pressrier, ble undersøkt på nytt og hadde da full åpning. Så da var det bare å trykke. Første jenta ble født 19.48 2925g/48cm, nr to kom 19.58 2680g/49cm. Drømmefødsel!! Nå er jeg godt igang med dobbeltamming og synes det går kjempegreit. Litt værre med rapingen. Får ikke til begge samtidig. Det blir til at den ene må vente på tur, og dette er litt kjedelig - spes. om natta når alle er trøtte og vil at det skal gå raskt. Hva gjør dere?
DoubleTrouble Skrevet 18. desember 2007 #2 Skrevet 18. desember 2007 Hei! Gratulerer så masse med jentene. Selv har jeg toeggede tvillinger på 5mnd. Jeg anbefaler deg at du tar en og en og går fram og tilbake på gulvet til rapen kommer. Selv om det er slitsomt og tar tid om natta får du igjen for det senere. Jeg tror at hvis barna får rape godt etter måltider sparer du barna for mye luftplager og kolikk. Vi har vært veldig nøye med dette siden de ble født og vi har ikke hatt noen former for kolikk og luftplager til våre barn.
så fantastisk!! Skrevet 19. desember 2007 #3 Skrevet 19. desember 2007 Hei, gratulerer så mye. Jeg har tvillingjenter på 6 mnd. De første mnd hadde jeg samme "problemet" noe de fleste tvillingmødre nok har. Jeg bor veldig nær familien min, noe jeg utnyttet hele sommeren ang raping. Det var alltid godt med noen ekstra armer slik at ikke den ene måtte vente. Men det var jo ofte amming, og ikke alltid hjelp å få, så da måtte de vente på hverandre. Dersom rapen ikke kom, og hun som ventet ble veldig utålmodig, byttet jeg barn litt sånn at det ikke ble så lenge å vente for den ene. Så jeg byttet litt frem og tilbake noen ganger. Rapene kom tilslutt. Det var lettere å la en ligge å vente litt lenge dersom jeg viste hun hadde fått rap. Om natta hadde jeg mannen med på jobben. Men etterhvert sluttet jeg med dobbel amming om natten, og syns det var deilig. Da kunne jeg ligge i sengen med en og en, noe jeg trives godt med. Og mannen slapp å stå opp. Det ble fort mye skriking fra den som måtte vente på rap dersom jeg var alene så dette ville ikke være gunstig om natten. Men det betyr jo dobbelt opp med amming, som nok ville være litt stress de første mnd siden mange vil ha mat ofte om natten da. Nå er jentene så nyskjerrige og store at jeg får ikke til å dobbel amme lenger. Men nå kan de underholde seg selv med leking og rulling så den som må vente på pupp har nok å gjøre i mens..hehe Mine vil ha mat som regel en gang om natten, og da de er ferdige holder jeg de opp i max 1 min, kommer ikke rapen da, legger jeg de ned så sover de videre. Dette fungerer godt for oss og jentene får ikke vondt i magen. Men dette er nok individuelt. Så du finer nok din måte å gjøre det på. Har lest at det er ok at de ikke raper om natta, men at de skal få "tilbudet". Ei venninne sier hun aldri legger sønnen ned om natta uten han har rapet. Noen ganger kan det gå 15 min... (dersom han sovner ved pupp) men hun sier det er så dumt dersom han våkner etter 20 min pga luft... Men det gjør ikke mine :-) Lykke til, nyt tiden, den går fort :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå