Gå til innhold

Morsmelkstillegg uten melk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet at det finnes, men har aldri sett det i salg. Er det reseptbelagt? Vi er under utredning for melkeallergi +++ på jenta våres og jeg har fått beskjed om å holde meg unna melkeprodukter. Skal på sykehuset med henne 3. januar. Syns jeg har så lite melk kunne godt tenkt meg å ha litt tillegg i hus, sånn i tilfelle. Men hvor får man ta i dette? Har prøvd denne NAN HA1, den blei hun kjempedårlig av.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det får du på apoteket uten resept. Nutramigen er den som er vanligst å bruke. Men den er dyr og smaker ikke godt. Gjem på kvitteringene så får du penger tilbake hvis det er allergi. Det er ikke lurt å bruke soyaerstatning heller hvis det er allergi, da mange da blir allergisk mot dette også. Du kan lese mer på

http://www.shdir.no/vp/multimedia/archive/00004/Kostr_d_ved_melkealle_4161a.pdf

Jeg anbefaler å iheller kke spise produkter det står kan inneholde spor av melk hvis du vil ha best resultat.

• 4 uker senere...
Skrevet

vår gut på 2 mnd har melkeallergi, han får no nutramigen dagleg då eg slutta med amming pga at han var så urolig. Etter 3 dager hadde vi ein annan gut, frisk og opplagt smilande og glad. Eg anbefaler nutramigen. Dersom ditt barn ikkje vil ha det så bland litt sukker i...då smaker det betre. Vi var å pikk testa vår gut i går, uten positivt utslag, men legen sa det var melkeallergi og at vi skulle unngå melk og melkeprodukt til han var 1 år. Vi får alikevell igjen det vi har betalt for erstatninga. Lykke til..

Skrevet

Nutramigen smaker dritt og du kan risikere å slite lenge med å få ungen til å drikke denne melka. Ikke spesielt sunt med masse sukker i melka heller. Jeg anbefaler Prosobee, selv om den er laget av soya. Gastro-medisiner på Ullevål og privat-leger sier at det der med å utvikle soya-allergi ikke er noen større risk, enn å bli allergisk ved å spise annen soya-holdig mat. Jeg spurte faktisk selv i går. Så det er noe hauset opp spør du meg...

• 1 måned senere...
Skrevet

Her går det også i prosobee, får det dekt frem til han er 10 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...