Gå til innhold

blødninger i uke 7, MA i forrige svangerskap


JordbærMamma

Anbefalte innlegg

Jeg har fått litt blødninger igjen, bare brunt i utflod - men det var det det begynte med i forrige svangerskap også. Ga seg etter en uke den gangen, men ble oppdaga MA i uke 14.

 

Hva ville dere gjort? Sykmeldt dere og tatt det med ro, eller bare tenkt at det går som det går uansett og fortsette i full jobb? Er veeeldig usikker på dette kjenner jeg. Litt kjedelig siden jeg har hatt en mye bedre følelse av at det skulle gå bra og at det var en sterk liten spire som var der inne. Var på ul for 5 dager siden, så vi vet at hjertet banka da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

inne fra trimester 2..

 

tror jeg ville bedt om sykemelding til over 12 uke i det minste...

bare slappet av og tatt alt med ro..

ev.bedt om ekstra oppfølging??

men de sier at så lenge hjerte begynner og slå skikkelig,så er sjansen for og miste mindre...

hva med å spørre om å få på ny ul etter jul??

eller i julen...

 

Lykke til i allefall...

håper og tror spiren din vil klore seg fast:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei..det avr akkurat sånn for meg i uke 6 og 7 også..jeg hadde brun utflod i ca 2 uker..altså i uke 6 og 7..jeg fikk tidlig ul og det dagen etter den brunlige utfloden stoppet opp..der så vi ett bankede hjertet og alt sto bra til med nurket..har ikke hatt noe siden og tror nok alt er bra med den lille..er veldig vanlig med litt blødninger hos mange..men jeg ville sykmeldt meg uansett hadde det vært meg..det er viktig å slappe av når man får små blødninger.fikk jeg beskjed om ihvertfall..men lykke til:)

krysser fingrene for oss begge..det går nok bra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

inne fra bli gravid..

 

Hei jordbærmamma!! Jeg hadde det akkurat slik du beskriver da jeg gikk gravid med sønnen min. Det varte noen dager, fikk beskjed om å slappe av og det prøvde jeg å gjøre. Gikk helt fint, og blødde ingenting resten av svangerskapet. Leser om veldig mange som har det slik, så tror det er ganske vanlig!! Var også rundt 6-7 uker.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du kan sykemelde deg og være litt ekstra snill mot deg selv jeg :o) Da har du iallefall god samvittighet for at du har gjort alt du kan....Godt å høre at flere har opplevd det samme og at det har gått bra!!! Håper det beste for deg!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sikkert ikke den rette til å råde deg om dette, for jeg fikk konstantert MA idag.

Har hatt 14 dager med småblødninger og brun utflod, og tenkte at det er vanlig med litt sånt ila svangerskapet (men hadde inginting i det forrige). Ser altså ut som om spiren sa takk og farvel forrige uke (9).

Ingen rådet meg til å ta det med ro, men fikk beskjed om det idag da jeg endelig kontaktet lege. De sendte meg rett på innvendig ul, og sa at jeg definitivt burde sykemelde meg til blødningene var over....

Nå var det jo ikke noe levende foster inni der, men neste gang vil jeg nok være ekstra obs, og ta tegnene og hvertfall be om ekstra oppfølging så tidlig som mulig. Det tærer jo litt på humør og krefter når man bekymrer seg hele tiden:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for råd, det er jo ganske entydig og jeg er i grunn helt enig. Better safe, than sorry... Det er tross alt bedre å gjøre det man kan, ta det med ro en stund. Om det skjer noe da så føler en jo at en har gjort det en kunne i alle fall. Har en 2-åring som jeg bærer rundt på her også, så er nok ikke dumt det. Heldigvis ikke mer blødninger i dag da, prøver å ikke stresse eller tenke for mye på det!

 

Har fått ny ul i uke 2 på nyåret, så krysser fingrene for å se en større spire da, er da i uke 10. Da jeg mistet sist ble spiren 17 mm, så lenge den er over det målet da (og det bør den jo være :) og lever så kan jeg liksom senke skuldrene synes jeg...!

 

Synd å høre om dere som har mistet, vet hvordan det føles! Jeg ble heldigvis raskt gravid igjen, så nå håper jeg den klorer seg fast denne gangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inne fra 3.trimester..

 

Måtte bare svare deg siden jeg har opplevd akkurat det samme.

Hadde en ma i februar i år, spiren hadde sluttet å vokse i uke 4 og dette ble oppdaget i uke 10.

Jeg gravid igjen i mai og da var jeg på en tidlig ul og fikk se ett bankende hjerte. Ett par dager etter begynte jeg å blø litt og så hadde jeg en styrtblødning. Vi dro på legevakten og der sa de at jeg hadde en sa siden de ikke hørte hjertelyd. Vi fikk time på Ahus dagen etter til ul og utskarpning.

Da vi kom fastende å klare til ny utskrapning på Ahus fant de en liten spire med ett bankende hjerte :0

 

De oppdaget at jeg hadde en blodansamling på utsiden av livmoren som lagde blødningene. De sa at dette ikke var unormalt, men jeg måtte ta det med ro. Ikke bade, støvsuge eller ha sex.

 

Jeg blødde litt i ca. 3 uker (brun utflod, sorry detaljer...) så stoppet det :)

 

Nå er det 8 uker til termin og alt har gått bra til tross for blødninger i starten. Ville bare fortelle dette så man ser at en blødning ikke automatisk betyr at man har sa/ma.

 

Masse lykke til videre i svangerskapet :0)

 

Og god jul :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...