Gå til innhold

FlaskeNEKT...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår nydelige jente på snart 5mnd nekter å ta flaske.

Jeg har fullammet fra første stund og synes det er både lettvindt og

koselig, men nå har hun blitt så stor at det hadde vært fint med litt "fri" en gang i blant. Jeg vet at jeg er heldig som har det så lett med ammingen, og har ikke behov for å være ute å fly så ofte, men det å kunne ta seg en jentekveld med gode venninner eller ha en kjærestekveld med pappaen hadde vært koselig. Dessuten har vi 4 ivrige besteforeldre som gleder seg så til å være barnevakt.

Vi har prøvd flere ganger, men hun klarer liksom ikke å suge ordentlig på flasken, blir bare illsint og brekker seg. Hun vil heller ikke ha vanlig smokk, bare tygger og leker med den. (Vi har prøvd både mm og mme)

Noen flasketips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Hvilke flasker bruker dere da? Vi hadde litt problemer med avent sine til og begynne med så vi gikk over til mam sine. Det ble mye bedre...:) Du kan jo prøve. :)

Skrevet

Det er veldig vanlig at barn som har blitt ammet en stund har flaskenekt, men det er også vanlig at det går over :-) Det lureste er nok å fortsette med mm på flasken, men det er ikke vits i å ha så mye siden hun ikke er helt med på flaska enda. Har også hørt mye bra om Nuk sine smokker, og sist ikke minst - vær tålmodig. De vet hva de får om de bare holder ut, og de holder gjerne ut lengre enn det mamma gjør. Det er bare å fortsette å prøve, til slutt funker det. Det er jo uvant, og de vet godt hva de foretrekker, så de er noen små luringer ;-) Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...