Gå til innhold

Stikkinger i "eggstokkene"/sidene


Glad tobarnsmamma

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Er det noen av dere som har opplevd stikkinger som føles som de kommer fra eggstokkene? Det begynte i sommer (lenge før jeg ble gravid altså), og det var ekstra vondt når jeg hostet eller nøs.

 

Det har deretter vært litt av og på, men etter at jeg ble gravid i begynnelsen av november har smertene vært der veldig ofte. I begynnelsen mest i høgre side, men av og til på venste også. Noen som har erfaringer med hva dette kan være? Før jeg ble gravid tenkte jeg at det hadde noe med eggløsning å gjøre, men det kan jo ikke stemme når jeg har det enda? (er 8+1 på veg)... Var på innvendig ultralyd i beg. av oktober for å sjekke eggstokkene (fordi jeg hadde så ustabil mens, skulle sjekke at jeg hadde egg på vent). Da såg alt normalt ut, men jeg glemte å fortelle gynekologen om disse stikningene.. (Er ikke lett å huske på alt hos disse travle legene...)..

 

Uansett; jeg var på ultralyd i uke 6+1, da såg vi hjertet slo. Så jeg er ikke så veldig bekymret, men det er jo litt merkelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei vilsågjerne!!

 

Slik hadde jeg det også. Var til Gynekologen for og sjekke - det var skikkelig vondt. Han undersøkte og sa at alt var i orden ..det var "bare" mye aktivitet der nede og det kan sammenhenge med syklus + stress etc. Det kan også sammenhenge med det at jeg sluttet med prev. som pille / plaster!

Hadde også sterkt og ustabil mens - men det ble bedre og mer regelmessig etterhvert og da ble jeg gravid også! :-))

Det stikker litt av og til fremdeles...men det kommer vel av livmora nå og muskler + sener rundt omkring- kan ikke lokalisere dette men påvirker meg ikke så mye heller!

 

Blir det ikke bedre vil jeg anbefale deg et besøk hos legen.

Bedre en gang for mye en for lite....!?!

 

Lykke til!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...