Gå til innhold

Gruer meg sånn - skal på samtale ang. ks i morgen....

Anbefalte innlegg

Hva kan jeg forvente meg av spm osv. Vet jo at de kommer til å spørre om hvorfor og om jeg vet hva jeg "går" til... osv.

Men er det noe spes jeg trenger forbedere meg på å bli spurt om?

Uff, det er så mye jeg skulle spurt dere som har vært på en slik samtale om, men jeg gruer meg så fælt at jeg ikke klarer å tenke helt klart her jeg sitter.... Sov dårlig i natt, blir sikkert verre i natt da :(

Blir glad for alle svar jeg får ;o)

Klemz fra

Fortsetter under...

herregud viss du er så redd for og føde så må du jo vite hvorfor du ikke vil!!!!!! har du virkelig fødselsangst så klarer du og svare på det de spør om. Viss det bare er for att du er redd for smerter og er litt pysen så er det noe ant. Da er det ikke sikkert du har behov for noe keisersnitt, så kan dy gjøre som alle andre kvinner og føde barn på den måten som er naturlig!!!

Herregud Anonym....

Jeg spurte bare om hva jeg må regne med å bli spurt om.... Trenger da ikke din lekse slengt i trynet for det liksom.... Og dessuten så har jeg født naturlig/vanlig HELE 3 ganger før, så jeg er ikke PYSETE - dette ks er ønsket av litt mer helsemessige grunner, enn bare å være pysete.... Men, men.... Er ikke alle som har medfølelse for andre gitt....

Forresten, jeg fikk innvilget ks idag, så nå er jeg glad, og gruer meg ikke lengre ;o)

KJÆRE VENE...

Anonym: Hun spurte da ikke om din mening angående KS, du aner ikke hva som kan ligge bak ett slikt ønske, og jeg må si det er upassende av deg å skrive ett slikt innlegg. Det at du signerer med anonym sier vel kanskje nok.

Monimamsen: Så fint at du får KS da, supert!! riktig god jul:)

Du Godeste!

Fleiper du, Anonym?

Er det ikke nettopp dette som er så typisk for angst? Hvis det hadde vært lett å formidle "angst", hva den er, og hvorfor den er der, da hadde menneskeheten klart å løse problemet "angst" på 1-2-3. En av de vanskeligste tingene ved angst, er jo at man ikke selv forstår den. Hvordan forklarer man så noe til andre som man ikke selv klarer å gripe fatt i, da? Frykt kan vi lett forklare. Vi vet hva vi frykter, og vi vet hvorfor vi frykter det. Den er lett å addressere. Angsten klarer man ikke å få tak på selv. Det er en følelse, som ikke lar seg forklare på andre måter enn ved å beskrive evt. symtomer man har på den. Lenger kommer man ikke med den.

Avslutningsvis var det en ting til: Eksakt hva betyr pyse?

Er en pyse f.eks. alle som frykter / har angst for noe du selv ikke verken frykter eller er engstelig for? Eller er en "pyse" en som opplever smerte annerledes enn f.eks. en fakir på en spikermatte? Hva måler du "pyse" opp i mot og hvem er det som satt den standarden?

Jeg er neimen ikke så skråsikker på at en person som er ute av seg av redsel har veldig mye nytte av det du skrev der.

Forstår veldig godt at du tydeligvis er veldig stolt fordi du har "født naturlig". På den annen side, er jeg ikke overbevist om at det gir deg noen spesiell rett til å dømme andre for å ta andre valg. For det første, så var det mange flere både mødre og barn som strøk med før man fikk gode rutiner for KS - fordi det IKKE for alle er naturlig å føde uansett hva akkurat du måtte finne på å tro - og for det andre: Jeg har også født naturlig to ganger. Det er jeg kjempestolt av. Akkurat like stolt som min datter vil komme til å være etter at hun har fått sitt barn med keisersnitt!! ;c)

Poenget er at barnet kommer til verden! Det klarer vi og vi skal være akkurat nøyaktig like stolte av enten det er naturlig eller KS.

Hele poenget er nemlig ikke å ha så mye smerter og plager som overhodet mulig.

Poenget I SIN HELHET - at det kommer et barn.

Jeg litt unenig i at KS er "unaturlig" også jeg, da. Hadde det vært som du antyder: At "alle andre kvinner skal føde barn på den måten som er naturlig", da hadde evolusjonen for lengst sørget for at alle som har en medisinsk årsak til å ikke føde vaginalt, heller ikke hadde blitt gravide i første omgang - og kvinner som evt. hadde blitt skadd, måtte i så fall sterilisere seg. Vanvittig tanke, synes ikke du også?

Helt til slutt, så håper jeg at du aldri blir skadd, eller får en eller annen grunn til å ta keisersnitt med den innstillingen.

Lykke til alle sammen! Gleder meg til å høre hvordan det går med dere!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...