Gå til innhold

6 ukers kontroll

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Oi, min gutt er ganske stor han da.. Hehe, vi var også på 6 ukers- kontroll i dag, han var 3690 g og 51 cm lang da han ble født, nå var han 5320 g, 59 cm lang og 39 cm i hodeomkrets:) Ikke rart med den appetitten han har;)

Lurer på hvor gutten min kommer til å ende etter 6 uker, hehe... Han hadde allerede lagt på seg 700 g på bare 2 uker! han spiser og spiser og har allerede fått seg en liten skjønn dobbelhake og valker på bein og armer, hihi... kommer vel til å bli en skikkelig blubbe når vi kommer så langt :-)

Vi har også vært på kontroll :-)

Iselin veide 3440 gr, var 50 cm lang og 34 rundt hodet da hun ble født.

Nå var hun 4905 gr, 54 cm lang og 39 cm.

vi må tilbake på nyåret for en ekstra måling av hodeomkretsen siden det den hadde økt litt mer enn ønskelig... noen fler som må de?

Annonse

Første innlegget mitt her, guffent å vere uten internett... Nåja, må vel tåle litt når ein får flytte inn i nytt hus. Nettet kjem vel etter kvart :o)

Jenta vår var stor då ho vart fødd og har vokst ganske gjennomsnittleg så langt.

Ved fødsel:

4540g, 54cm lang og 37cm rundt hovudet

5 veker og 3 dagar:

5560g, 59cm lang og 39cm rundt hovudet

Synest ho er så "rund i kantane", men jo er jammen både lettare og lengre enn broren var då han var like gamal. Men så var han skikkelig bollete det første året og då :o)

Hei! Ja, vi var på 6-ukerskontroll i går. Hun var bare 5 uker og 2 dager da, men siden hun er 6 uker på 1. juledag var det vel naturlig at vi tok den nå. Kontrollen var en udelt positiv opplevelse! Alle undersøkelsene - både de som ble gjort av helsesøster og de som ble gjort av lege - var helt normale.

Da snuppa ble født var hun 3138 g og 48 cm, 34 cm rundt hodet.

Nå var hun blitt 4070 g og 53 cm! På det minste var hun nede i 2980 da vi var på barsel og det at hun nå har lagt på seg godt over 1 kilo på de 5 ukene som har gått, synes jeg er helt fantastisk! Ammingen går over all forventning og jeg er skikkelig stolt av både jenta mi og meg selv :-D

Har ENDA ikke lykkes i å skifte nick så jeg er visst fortsatt høygravid :P

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...