Gå til innhold

"Tak" i magen :-( fare på ferde??? :-(


Frk. Arwen

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt litt stikkinger og murringer frem til nå...men i dag har jeg kjent mer kraftigere tak i magen :-(

 

Kan dette være en abort, eller er dette også bare smerter pga livmoren utvider seg?....huff :-(

 

Fikk de først for ca 2,5 t siden...varer ikke lenge om ganger - og har ikke blødd noen ting enda..

 

Er så mye å bekymre seg for i 1.trim og også siden jeg er førstegangs..7+0 i dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan jo være muskelsammentrekninger da.. Altså kynnere?

 

Ja, det er veldig mye å bekymre seg over egentlig.

Men allikevel så er det ikke det. Er du 7 uker, så er det jo 95% for at alt vil gå bra:)

 

Jeg er selv 6+4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan ikke svare på om du bør beskymre deg. Venter mitt fjerde barn og kan ikke si at jeg har opplevd noe lignende så pass tidlig i svangerskapet. Jeg hadde nok kontaktet lege el jordmor for å være på den sikre siden.

 

Lykke til! Det går nok bra ska du se, er jo så mye som skjer med kroppene våres nå.

 

Jeg har endel kynnere nå. er 9+6 det føles jo litt som om det tar tak i magen, har hørt at man bør stresse ner litt hvis man har det tidligt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg har svart flere andre på siden her om det samme temaet de siste dagene, så tydelig at flere har samme problem.

Jeg hadde akkurat det samme og det begynte i uke seks. Er nå i uke 11 (med nr to) og gjenkjente takene som kynnere fra første svangerskap. Men den gangen var det i uke 39 og mer naturlig ... Jeg hadde altså masse kynnere i flere dager i uke seks og har det fortsatt nå og da. Kjenner det blir kraftigere hvis jeg gjør fysiske anstrengelser. Jordmor og lege sa det var viktig å ta det med ro, så ble 100% sykemeldt i en uke. Har etter dette jobbet vanlig. Har vært på flere ultralyder allerede og alt ser bra ut så langt. Så det er nok ingenting å bekymre seg over så lenge du ikke har blødning i tillegg. Legg deg ned og slapp av;-)

Lykke til!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok...tusen hjertelig takk for svar :-)

 

Kjenner fortsatt disse sammentrekningene midt foran inni magen (!)

Men ikke så ofte nå, og det har heller ikke kommet noe blod eller utflod.

 

Håper at spiren fortsatt har lyst til å sitte!!!

 

Igjen - tusen takk for svar!!

Og lykke til videre i svangerskapet alle sammen...det skal bli deilig den dagen vi endelig kan gå inn i 2.trim :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...