Tøysetipp Skrevet 18. desember 2007 #1 Skrevet 18. desember 2007 Bruker dere hjelm til de små barna når de står på langrenn? Fikk inntrykk av at det ikke var vanlig ved salg og ekspeditøren hevet øyenbrynene da jeg sa jeg skulle ha hjelm også. Følte meg bitteliitt dust som endte opp med en alpinthjelm til langrennskiene. Men, den gjør vel nytten sin. Dessuten synes jeg det er viktig å tenke sikkerhet. Det går sikkert ikke fort unna, men hva om hun ramler og slår hodet på en isklump feks. Hun er 4 år i mars..
Gjest Skrevet 18. desember 2007 #2 Skrevet 18. desember 2007 He he, tror ikke jeg hadde kjøpt det til langrennski, nei.
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 18. desember 2007 #3 Skrevet 18. desember 2007 Det spørs hvor store og bratte bakker du sender henne utfor, det... Det blir vel nesten det samme som å putte på henne hjelm om hun skal løpe og leke... Guttungen sykler på 3 hjul sykkel uten hjelm... Ser ikke vitsen i å putte på han hjelm før han får 2 hjul sykkel med støttehjul...
Tøysetipp Skrevet 18. desember 2007 Forfatter #4 Skrevet 18. desember 2007 Nei, jeg er vel kanskje pittelitt hønemor. :-) For jeg trodde nemlig det var helt vanlig jeg.
Espoir Skrevet 18. desember 2007 #5 Skrevet 18. desember 2007 Hehe, det er ikke vanlig med hjelm på langrennski nei. Du kommer vel mest til å gå med henne på flatmark og i slake bakker i år, og der hvor det er isete er det jo ikke noe moro for dem å gå uansett. ;-)
Gjest Skrevet 18. desember 2007 #6 Skrevet 18. desember 2007 Det er akkurat slike mødre som tøysetipp jeg vil kalle hysterisk og det har absolutt ikke med noe dårlig samvittighet å gjøre...har ALDRI sett en unge må lamgrennski med hjelm....
Gjest Skrevet 18. desember 2007 #7 Skrevet 18. desember 2007 Nei, får være måte på. Jr er 4 år til våren, og det går ikke så fort at han trenger hjelm. Har også kjøpt carving ski til han, men venter med hjelm til han begynner å stå på egenhånd. Nå i år og neste år kommer han til å henge i sele etter pappaen i rolig tempo.
LivetErEnLek Skrevet 18. desember 2007 #8 Skrevet 18. desember 2007 Vi går mye på ski, og har enda til gode å se en unge med hjelm i langrendsløypene.
Gjest Skrevet 18. desember 2007 #9 Skrevet 18. desember 2007 Vanlig er det nok ikke for så små barn ;-) Hvis dere skal holde dere på flatmark tror jeg ikke det er så stor skade for at hun skader seg... Hønemor er jeg selv, så det er helt forståelig ;-)
sveis Skrevet 18. desember 2007 #10 Skrevet 18. desember 2007 Jeg har aldri sett barn med langrennski og hjelm... Syns nok du er litt for hysterisk hønemor her ja...
Mamma Mirabell Skrevet 18. desember 2007 #11 Skrevet 18. desember 2007 hehe nei han har IKKE hjelm på seg.. det har jeg ALDRI sett. Har du? tror nok det går fint. trodde jeg var hønemor jeg :)
Tøysetipp Skrevet 18. desember 2007 Forfatter #12 Skrevet 18. desember 2007 Ja, det er forsåvidt sant det. Hun kan jo løpe og ramle også.. Urk.. dyr var den også..
Espoir Skrevet 18. desember 2007 #13 Skrevet 18. desember 2007 Gi henne slalåmski til jul og ta den på i skibakken. Det blir jo dyrere, men da får dere brukt den.
Tøysetipp Skrevet 18. desember 2007 Forfatter #14 Skrevet 18. desember 2007 Oi da. Kanskje ikke så rart at ekspeditøren reagerte.. He he Jeg har sett barn med hjelm på langrennski - det har jeg. De var vel like hysteriske som meg de foreldrene da.. Jeg må skjerpe meg litt skjønner jeg.
Tøysetipp Skrevet 18. desember 2007 Forfatter #15 Skrevet 18. desember 2007 Jeg har jo allerede kjøpt langrennski.. Og det ble dyrt.. Hjelmen kan hun brukes i flere år da.. Så sånn sett så er det greit. Nå føler jeg meg dum, det må jeg si.
Tøysetipp Skrevet 18. desember 2007 Forfatter #16 Skrevet 18. desember 2007 Nei, neffi, jeg har heller aldri sett en unge på lamgrennski..Det har jeg enda tilgode! Jada, jeg er litt hysterisk når det gjelder sikkerhet.
Inga Bling Skrevet 18. desember 2007 #17 Skrevet 18. desember 2007 Hjelm på langrennski er overkill. Dessuten er det vanligvis ikke is der man går på ski. Større sjanse for at hun ramler når hun er ute og leker. men hun har kanskje hjelm på da også? Spar hjelmen til slalåm og sykkel, og la henne få noen kroppslige erfaringer.
Tøysetipp Skrevet 18. desember 2007 Forfatter #18 Skrevet 18. desember 2007 Helt teit er jeg ikke altså. Jeg har skjønt poenget nå. Og du kan være sikker på at hun skal ha på hjelm når hun sykler og står slalom. Dessuten er jeg ikke helt intakt når det gjelder hippe og div. uttrykk skjønner jeg. Les: overkill. Jeg trenger forøvrig ingen oversettelse, da jeg forstod hva du mente med innlegget ditt.
Gjest Skrevet 18. desember 2007 #19 Skrevet 18. desember 2007 Hvis hun skal stå i bakker ol er jo hjelm glimrende. Mine bruker hjelm når de aker i store bakker også. Treåringen må bruke hjelm på trehjulsykkel. Ingen av ungene bruker hjelm når de loffer på ski rundt huset hehehehe
Tøysetipp Skrevet 18. desember 2007 Forfatter #20 Skrevet 18. desember 2007 Hun kommer ikke til å loffe.. He he.. Det er full fart utenfor det skjønner du. Hun holder på å ta livet av moren sin med sin forkjærlighet for fart og spenning. Hun tar alle karuseller, rutsjebaner og det går omtrent ikke fort nok. På hytta har vi hugget trær i skogen og laget til en løype i nedoverbakke hvor barna kan ake å stå på ski. Hun kommer ikke til å bruke hjelmen dersom hun står rundt huset eller noe.. he he he.. Så hysterisk er jeg ikke altså ;-)
Gjest Skrevet 18. desember 2007 #21 Skrevet 18. desember 2007 hehehe... Nei, barn med langrennski og hjelm har jeg aldri sett.... Blir litt som han Nure i "Linus i svingen" det... Han løper rundt med hjelm på hodet fordi moren hans mener det er for farlig å sykle... "Nure, du vet hva som skjedde med han gutten som fikk ballen i hodet?........ Han døde...... nesten" ;o)
It's all about me Skrevet 18. desember 2007 #22 Skrevet 18. desember 2007 Tror dere hadde hat større behov for rumpebskyttelse. Ellers synes jeg hjelm på langrennstur er helt unødvendig.
Tøysetipp Skrevet 18. desember 2007 Forfatter #23 Skrevet 18. desember 2007 Den var knall da.. :-).. he he.. Hun kommer jo til å gå på snørra så det synger etter.. Men, det gjør hun jo hele tiden ellers også. Hun er typen som hopper før hun tenker noen ganger. Orkær'nte jæ.. blir helt skjør i nerva.. he he Derfor hjelm tenkte mor.. Helt til hun forstå at det kanskje var litt i overkant. :-)
Tøysetipp Skrevet 18. desember 2007 Forfatter #24 Skrevet 18. desember 2007 Jeg tenkte mer på bakkene jeg da.. Vi har laget til en bakke og hugget trær, slik at det er noen korte stubber der ol. På forovertur tipper jeg det blir ganske så slow motion og naturligvis ikke behov for hjelm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå