Gå til innhold

Da har jeg sett nurket mitt:)

Anbefalte innlegg

Er nettopp kommet hjem fra tidlig ultralyd:) Nurket er 5 cm fra hodet til stumpen, og nakkefolden er under 1 mm (de med downs har over 3 mm) - så det ser friskt ut. Jeg kunne tydelig se at hjertet slo. Nurket var flink og poserte og lå helt stille da legen tok bilde, men sprellet veldig etterpå. Samboeren min sa bare "bra vi har mye løpeplass her på gården", hehe. Det er fortsatt litt uvirkelig at jeg er gravid (selv om jeg har vært kvalm og sengeliggende i nesten 1 måned), men nå som jeg har sett nurket så går det litt mer opp for meg. Det er utrolig at det kan være så lite, men likevel ha så tydelige former. Det var ikke noe problem å se både øyne, neste, armer og ben. Så nå gleder vi oss til lille julaften, for da får min mor kopi av ultralydbildet:) Julaften er det pappa sin tur, og deretter samboerens familie i tur og orden. Dette blir artig:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136325072-da-har-jeg-sett-nurket-mitt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hærlig!

Klarer nesen ikke å vente til neste ul. i feb. Det er så fantastisk å få se nurket der inne.

Vår sønn fikk boken "i magen bor en baby" av farmoren sin. Den er så fin... og der står det om nurket som bor i magen, forklart på en fin og barnslig måte. Anbefales til kommende storesøsken.

Ja, det er helt fantastisk. Skal på ny rutineultralyd i februar (den jeg var på nå var tidlig ultralyd etter mitt ønske), og gleder meg veldig til det. Da er jo nurket blitt enda større også. Men skjønner hva dere mener med å gruglede seg. Jeg og grudde meg litt, for tenk om noe var galt. Men var ekstrem lettelse og happiness da jeg så nurket sprelle - akkurat som om han/ho skulle vise oss at det levde:)

Jeg trodde forresten det var vanlig å få ultralydbilde jeg. Fikk beskjed om at det var så dyrt og at vi da egentlig skulle ha betalt, men legen synes det var byråkratitull, så han gjorde et unntak. Kanskje det ikke er vanlig med UL-bilde på tidlig UL? Er glad han gjorde et unntak, for da kan våre foreldre få UL-bilde i julegave:) Men torde ikke spørre om 5 kopier da, så får håpe det ikke blir for dårlig kvalitet å kopiere på vanlig kopimaskin selv..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...