Gå til innhold

sykepleierstudent og graviditet

_luna_85

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hei hei. vel jeg går også på sykepleien siste året. men har ikke termin før i august. når r det du skal føde da???? er det før sommer???

jeg tror ikke at du vil trenge å ta permisjon fra hele det 3 .året. hvis du har fullført det halve året, så kan du vel, ta igjen det andre etter permisjonen. jeg tror ikke at du vil trenge å ta hele året om igjen. men du kan jo spørre noe rådgivere på skolen. hvis du studerer i oslo eller akershus, kan du jo sjekke www.oas.no og ta kontakt med en rådgiver som vil gi deg gode råd.

vet ikke om mitt svar var noe til hjelp?

Takk for svaret=) Nei du skjønner, jeg er ikke gravid ennå. Men har "planer" om bli det i løpet av siste halvdel av 2 året/sommeren, (på grunn av jobb til sambo osv) så lurte bare på om det var mulig å ta perm fra det siste halvåret i 3 året, i fall jeg bli gravid og har termin i løpet av siste halvdel av 3 året. Grunnen til at jeg lurte på dette er på grunn av fødselsstipeng og diverse. Jeg har vell rett på stipend fra lånekassen når jeg er i svangerskapsperm, i og med at jeg skal gå ferdig det siste halvåret? eller har jeg ikke det, pga at jeg bare har et halvt år igjen etter svangerskaps perm? Må man ha ett år igjen kanskje for å få stipend?

det jeg vet er at når man har termin før man slutter på skolen. så har man rett til fødselstipend fra lånekassen. fordi jeg spurte om det med fødselstipend, men jeg har jo ikke termin før i august, så jeg har jo ikke krav på det. fordi jeg kan fullføre utdanningen min.

du har nok krav til det. men snakk også med en rådgiver, ikke si at du planlegger, men spør heller hva skjer om er gravid i siste året.

du har krav til det vettu, det er jeg helt sikker på.

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...