Gå til innhold

må man til UL hvis man skal ta abort?

Mamma mjaua

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tror nok du må det ja ...

For at en abort skal bli utført må legene være 100% sikre på at det faktisk er et embryo der. Og for å finne ut av dette må de ta en innvendig ultralyd.

Men dette er ikke ubegahelig eller vondt, og de snur skjermen slik at du ikke ser noe ...

Hei.

jo. man må til ul, men de tar innvendig ul og du vil ikke kunne se noe pga skåning av deg. de er nødt til å ta det sånn at de skal kunne vite 100 % hvor langt du er på vei. alle må nok dette, men de fleste vet nok kanskje ikke om det selv. anbefaler deg å ikke be om å se bilder heller, om det er abort du vil gjøre.

Annonse

virker som dere vil prøve å fornekte at det faktisk er en liten baby dere fjerner når dere tar abort. At dere ikke vil se bildene betyr jo at dere vet at det dere gjør er galt, men at dere ikke vil vite hva dere egentlig fjerner. Tror uvitenhet er grunnen til at så menge klarer å ta abort. De færreste vet hvor utviklet en baby i 12 uke er. Mange blir forskrekket når de får vite det. Synes det er trist at det tas så lett på for mange å ta abort. Har man sex er risikoen der og da bør man ta konsekvensene synes jeg. Er det 10000% uaktuelt å bli gravid bør man faktisk prøve å ta det litt med ro på sex fronten. Blir trist av utviklingen i samfunnet på den fronten.

Bare et lite sukk fra meg

var ikke henne spesifikt jeg siktet til, mente det mer generelt. Men en ting jeg er DRITT lei av er det uendelige maset om at "hun kan jo være voldtatt" Alle som er for abort har det som argument. Hvor mange prosent av de som tar abort tror du har blitt gravide pga voldtekt??? 0,00000001%. Så slutt å bruk det som argument. La de få som blir gravide av voldtekt få ta abort og resten ikke. Da blir det ikke mange aborter pr år

Finn deg et annet argument, for dette holder ikke i det hele tatt.

• 2 uker senere...

til deg anonym 1956...

hvorfor tror du jeg tar lett på å ta abort? kanke du heller bruke energien din på noe annet enn å komme med slik drittslenging? forresten var jeg ikke i uke 12, men i uke 3 da jeg skrev innlegget.. og hva vet du forresten om jeg vurderte å ta abort? kanskje jeg bare lurte? jeg vurderte uansett aldri abort..

at noen folk vurderer det, så er ikke det noe du har noen som helst rett til å kritisere. det er faktisk lov i norge. flytt heller til et land hvor det ikke er lov, så slipper de som vurderer det vanskelige valget å høre på syting og klaging fra deg. ikke vær bitchy mot noen som er i en sårbar situasjon.. det er bare ondt av deg.. og jeg står for det jeg sier, og er ikke flau over det, så derfor signerer jeg ikke med anonym...

yes you have to go to have an ultrasound, but you ont have to see the screen. They have to check to see how far along you are, u can just go to the hospital say u are 6 weeks pregnant when u are really 14, you wont get the proper treatment.

og forresten tusen takk til alle som svarte, hjalp meg mye.

lurte på dette pga jeg var så redd for at faren min skulle finne ut at jeg var gravid. jeg blødde masse friskt blod, og hadde utrolig vondt i mange timer. til og med vondt å puste. så måtte til ul. min pappa jobber med ul, og hvis jeg hadde sett han på sykehuset, så bestemte jeg meg for å si til han at jeg skulle ta abort (han er ekstremt imot graviditet, og jeg turte ikke å si at jeg var gravid og ville beholde).

jeg ville si at jeg tok abort til han, fordi jeg ikke orket å bli stresset over mas om å ta abort. Men jeg ble sendt til et annet sykehus enn der han jobbet, så slapp å måtte lyve til han om at jeg var på ul for å ta abort.

men jetter to uker valgte jeg å allikevel si at jeg var gravid (måtte jo si det en gang unasett). det han hele tiden maser på meg om nå, er at jeg må ta abort, og at han håper jeg får en sa... men jeg orker ikke krangle med han. jeg vet at det er mitt valg, og at alle andre utenom min pappa støtter meg.

Annonse

huff da, fkk vondt av deg. hadde samme problem med moren min, hun ville og at eg skulle ta abort når eg ble gravid, 17 år. når eg nektet, så sa han at hun håpet at eg spontanaborterte, og at eg fikk hoppe litt rundt om...var helt sykt og høre det der og da, men har kommet over det nå. er iallefall hun som har støttet meg mest etter at småen kom, så håper det går over med faren dinogså. lykke til iallefall:)

klemmer fra meg

• 4 uker senere...

Ja du må ta UL men du blir jo ikke tvunget til å se på skjermen, det er bare å si ifra til legen at du ikke vil se så vrir han/hun på skjermen så du ikke ser.

De må ta UL for å fastslå hvor langt du er på vei og at det ligger i livmoren og ikke ligger utenfor osv

Gratulerer med besluttningen din. Faren din kommer helt sikkert til å sette pris på babyen når den kommer. Er så trist med foreldre som vil ens beste men ikke vet hva ens beste er. Lykke til. Du virker som et sterkt individ, et godt forbilde for 88 junior

Forresten er det artig at så mange skriver at ultralyd det MÅ mann ikke fordi de ikke tok det før de tok abort, mens mange også skriver at det MÅ du fordi det måtte de. Det er jo ikke sånn at alle MÅ noe fordi du har opplevd det. Det er jo tydeligvis ikke en regel siden så mange IKKE har måttet. Eller kanskje de tar ultralyd under narkose, eller kanskje de som er helt sikre på når de ble gravide ikke må. Vi kom jo ikke veldig langt i å få greie på hvordan reglementet er vedrørende ul og abort. Uansett det hadde jo ingenting med saken å gjøre, du skulle jo bruke ul som en dekkoperasjon, LOL.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...