Gå til innhold

søren jeg er gravid


Mamma mjaua

Anbefalte innlegg

åååå nei, hvordan kan jeg bli gravid på ppillen microgynon. neste grunn til at jeg sluttet å spise de var for å få mensen før nyttårsaften. men neeeida, den kom ikke, og her er jeg 7 dager og 3 uker på vei.. føler meg kjempe deppa og bare gråter. men men, hører jo til inne her selvom jeg ikek var planlagt gravid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, det er ikke noe ok å ikke kunne bestemme selv når du skal ha barn. Superfruktbare dere da? Får håpe du venner deg til tanken og at det føles bedre med tiden. Ønsker deg lykke til uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting er nok 100% sikkert her i livet.Kusina mi ble gravid med spiralen!

 

Uansett, lykke til! Det finnes mange støtteordninger, det går bra skal du se.Det er deilig å være mor!

 

Stor klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja er nok veldig fruktbar:P mamma har 5 barn. minste er 2 år og jeg er 19, så hun er hvertfall veldig fruktbar. men hun fikk jo ikke barn så tidlig som meg... veldig rart at jeg ble gravid ettersom at typen min røyker en 10pakning om dagen og jeg gikk på ppiller. skulle ønske jeg kunne ha planlagt å bli gravid. da hadde jeg blitt kjempeglad istedenfor kjemeredd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men heldigvis tar det lang tid fra unnfangelse til fødsel. Da rekker du å planlegge hva dere skal gjøre hvertfall:) har du bestemt deg for å beholde? Da kan du så fall sjekke på nav hva slags økonomiske støtteordninger du har rett til. (er du stundent/i arbeid/ingen?) og alle detaljer dere må tenke på . Mora du har erfaring med barn skjønner jeg, og kommer sikkert til å bli kjempeglad på deres vegne og har nok mange gode råd å komme med. Dette trenger ikke å være noen katastrofe selv om du er ung.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Skjønner at det kommer som et sjokk ja! Men som de andre sier, 9 måneder å forberede seg på gjør noe med instinktet og prioriteringen.

Vet ikke hvilke framtidsplaner du har, og om du i det heletatt har tenkt å beholde spiren, men jeg vil uansett bare påpeke at framtidsplaner og ønsker absolutt ikke går i grus selv om du skal ha barn.

Jeg er langt unna en utdannelse, men har ikke tenkt å gi meg før jeg har oppnådd akkurat det jeg ønsker her i livet. Et barn trenger ikke å sette en stopper for noe som helst, selv om det selvsag utsetter det litt. Og det virker jo som at du har et greit nettverk med mor og kjæreste, så det høres ut som at du skal komme godt gjennom det.

Vil bare ønske deg lykke til videre, uavhengig av hva du bestemmer deg for! Og uansett; det går bra. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var å 19 år når jeg vært gravid. Ikke planlagt det heller. Blev først meget skjokkert, men jeg og mannen min hadde ett meget fint forhold så sjokket gikk fort over i glede. Nå er jeg 26 år og venter nr 4. Er kjempe glad for at jeg vært gravid så tidligt jeg vært det. Vem kunde tro at familielivet skulle vara min greje :) håper det blir bra for deg og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

håper jeg også. jeg vil jo ikke ha barn, men klarer liksom ikke abort.. dessuten er hjertet til fosteret blitt laget, så det er bare grusomt. håper jeg fort gleder meg over graviditet. heldigvis bor jeg i oslo, slik at det ikke blir så mye snakkiser, men tror familien får sjokk... kusinen min (som jeg er fadder for) er 7 mnd og søster 2 år, så den kan jo få noen lekekammerater:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååå så koselig:o) skjønner det er et sjokk men når du for første gang får høre hjertet dunke, vil du være sikker på at du gjorde det rette med å beholde barnet! tenk du skal få en nydelig liten baby:o) gå på h&m f.eks og kikk på litt babytøy. det gjør jaffal meg glad:o) jeg ville også fortelt det til mora og kjæresten min for litt støtte og omsorg. Ikke vær redd, det kommer til å gå så bra! Alle er litt sjokka i begynnelsen (selv om det var planlagt) men etter en stund går sjokke over til at du gleder deg. Det er så masse støtte ordninger i dag. Du kan jo ta en prat med Amathea f.eks.

Du har fått verdens beste julegave og om en stund vil du se det:o)

Stooor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ops! jeg skrev feil, jeg er 7 UKER og 3 dager på vei. har sagt det til kjæresten min (vi bor ikke engang sammen, så måtte sende han sms). jeg orket ikke å ringe, siden jeg ikke klarte å snakke. skal kanskje si det til mamma på fredag, men vet ikke helt. vil ikke ødelegge julen hennes. men vil jo at hun skal vite det også... når begynte dere å få mage? (hvis man får dte så tidlig som i 1. trim).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du får nok ikke mage så tidlig når du er førstegangs gravid. Jeg er også førstegangs gravid. jeg er 18 uker og 1 dag på vei og har akkuratt den siste uken begynnt å få en liiiiten anelse mage. så tror ikke du trenger bekymre deg for at det skal vise 1 tri. det du kanskje vil opplever er at du blir sinnsykt oppblåst, men det er ikke gravid mage, det er bare luft og forsvinner litt senere:o) hva sa typen din til deg da? ble han sjokka? vår unge var sånn halvveis planlagt, men jeg ble sååå sjokka når jeg ble gravid likevel. typen min gikk rundt som en zoobien første dagen å sa nesten ingen ting hihi... han var helt i transe... Men det gikk heldigvis over:o) ville bare fortelle dette fordi selv om det er planlagt blir man sjokka og litt usikker med engang for det:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe. han spurte om jeg var leimeg, og om hvor mange graviditetstester jeg har tatt. jeg sa 3 billigstriper og 1 clearblue digital og alle var positive (alle strekene var like sterke, og i digitalen fikk jeg et plusstegn). nå jobber han, men han er vel her om en halvtime (jeg sa det til han kl 8 i dag tidlig). lurer veldig på hvordan han tar det. til nå har han bare spurt hvordan jeg har det.

 

okei, bra at man ikek får mage så tidlig:) har ikke lysst at alle skal vite det enda.. trenger litt tid på meg.

 

var forresten betryggende å høre at selvom man planlegger så blir man litt sjokket og usikker hehe. kanskje typen min også blir en zombie når han kommer haha

 

men gratulerer med graviditeten og lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan er forholdet mellom deg og kjæresten da?

Er det allvor mellom dere? Hvis så er tilfelle kommer du snart at glede deg vettu. Det er en riktig fin gave å kunne få sitt aldelles eget barn.

Å trenger du gode råd og støtte så finnes alle vi her på Bim for deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere så mye du også:o)

 

vil påstå at det er et veldig godt tegn at det første han spurte om var om det gikk bra med deg:o) da er han jaffal ikke av den typen som blir sint og sånt (er noen av di også vettu). Tror dere kommer til å klare det helt fint jeg:o) Masse lykketil:o)

 

p.s. du må fortsette å være innpå her sånn at jeg kan få høre mer om hvordan det går med deg:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...