♡ snart 3barnsmamma Skrevet 17. desember 2007 #1 Del Skrevet 17. desember 2007 Har hatt planer i flere uker å fortelle på jobb at jeg er gravid, men dette har vært en mareritt-høst/vinter så jeg har enda ikke hatt mulighet for det. Jobber i barnehage, så det er jo ikke noe som passer å ta foran barna eller foreldrene, og nå har vi stort sett vært underbemannet i flere måneder, så møter har det ikke vært noen mulighet til å ta. Gruer meg jo så til å fortelle det, av mange grunner, for jeg vet at det passer utrolig dårlig og at flere vil (uten at de kanskje vil si det) tenke at de nå står foran en lang periode hvor jeg er fra og til jobb, før jeg til slutt blir sykmeldt, kanskje uten at de får inn noen god/ fast assistent for meg... Og da hjelper det jo ikke å manne meg opp til det hver eneste dag, uten at jeg får gjort det, blir verre for hver dag som går. Blæææh! Noen gode tips til hvordan jeg kan si det på en fin måte, få frem det positive i det, eller lignende?? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136322388-passer-jo-aldri-%C3%A5-fortelle-det-p%C3%A5-jobb-jo/
Allysten Skrevet 18. desember 2007 #2 Del Skrevet 18. desember 2007 Hei! Hvor langt på vei er du a? Jeg jobber i barnehage jeg og men bare som vikar så for meg var det ikke noe stress å fortelle det. Men jeg måtte jo bare si det. Jeg gruet meg litt for hvordan de vil reagere,men ville si det før det begynte å vise seg en klump på magen. De syns det var så hyggelig og bla bla bla så jeg angrer ikke på at jeg sa det. De jeg jobber sammen med viste litt mere omsorg med engang jeg sa det. (løfting, pauser osv) Så det var litt deilig. Du er vel ansatt og har full jobb der, da skjønner jeg det er litt dritt å si det når du vet at du trengs der liksom, men se det på den måten at det er en glede at du er gravid! Er du ikke glad da? det er jo en kjempestor lykke og glede å vente et nytt familie medlem. Ikke vær redd for at noen skal bli sure ol. DU har den fulleste rett til å være gravid,hehe... Håper alt går bra og at du forteller det snart... Hilsen gravid (18 uker) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136322388-passer-jo-aldri-%C3%A5-fortelle-det-p%C3%A5-jobb-jo/#findComment-136328065
sommer2012? Skrevet 14. februar 2008 #3 Del Skrevet 14. februar 2008 Heia! Her kjenner jeg meg litt igjen og håper at du ha kommet noe videre og evt. kan svare meg. Jeg er på vei i uke 23 og jeg vet faktisk ikke hvor mye jobben har fått vite gjennom andre alt. Jeg har heller ikke hatt anledning å fortelle dette før nå, og da har jeg bare hatt anledning å opplyse min leder på mail. Har ikke fått svar på det enda. Ser ut til at hun ikke prioritere dette akkurat, men føler jo et ansvar overfor jobben da. Vet du kanskje når jeg formelt MÅ ha gitt beskjed? hilsen Charlotte Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136322388-passer-jo-aldri-%C3%A5-fortelle-det-p%C3%A5-jobb-jo/#findComment-136850905
nick_345008 Skrevet 14. februar 2008 #4 Del Skrevet 14. februar 2008 Bare si det. Du er jo gravid, så før ellerr siden må de få vite det. Jeg jobber også i barnehage, som avdelingsleder og var gravid da jeg fikk jobben. Var planlagt, men det skjedde fortere enn jeg hadde regnet med. Var pinlig fordi jeg var dårlig hele svangerskapet og mye sykemedt. Det værste var at jeg ble gravid igjen etter bare fem måneder. Så nå må jeg jobbe 8 uker for å ha rett på lønn under permisjonen. Det var rett og slett flaut å fortelle dette på jobb, for det er en helt ny barnehage der jeg har vært den eneste med erfaring. Og så er jeg allerede aktiv sykemeldt, etter bare en uke. Vet at jeg snart blir helt sykemeldt. Sånn er det bare. Jobb er viktig, men det er vikitg for samfunnet (og selvfølgelig mest for oss selv) at vifår barn. Det er flott at vi har gode ordninger i dette landet, så benytt deg av dem. Du skal ikke være flau fordi graviditeten går ut over jobben. Tipper det er flest damer på arbeidsplassen din og de forstår stort sett hvordan det er. Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136322388-passer-jo-aldri-%C3%A5-fortelle-det-p%C3%A5-jobb-jo/#findComment-136853948
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå