Gjest Skrevet 17. desember 2007 #1 Skrevet 17. desember 2007 Noen som vet hva det koster? Vi må ta ny takst på huset for å kunne få et billån inn i huslånet, litt kjipt siden jeg vet det koster noen tusenlapper,men høyst nødvendig. Tror verdien har økt med minst 600 000 kr siden sist. Men er der noen som vet hvor mange tusenlapper det koster? Vet dere evt om noen som pleier å være billige på dette?
olla Skrevet 17. desember 2007 #2 Skrevet 17. desember 2007 Visst du skal ha det til refinansiering, så koster det i hvert fall 1500,- hos Terra. Vi betalte ikke noe, for vi skulle bare se hva vi kunne forvente oss. Tok opp lån inni huslånet til bil, men ikke mer enn det vi tok opp da vi kjøpte for 2 år siden, så da kostet det kun 1000 i banken, ellers ikke noe.
Gjest Skrevet 17. desember 2007 #3 Skrevet 17. desember 2007 Du trenger ikke takst for å refinansiere. Det holder med en verdivurdering av en megler.
Gjest Skrevet 17. desember 2007 #4 Skrevet 17. desember 2007 1500 var jo ikke så ille da, jeg ble forspeilet 4000-5000 kr og ble litt svett av tanken, håpet at det var vedkommende som husket veldig feil, hehe... Det er til refinansiering ja, han jeg snakket med i dag er villig til å gi oss opp til 280 000 kr til bil, men for at det ikke skal blir for dyrt så må vi refinansiere slik at vi får presset ned renten en god del først. Men er veldig glad egentlig da, nå har vi en liten sedan og 3 små barn = en nesten umulig kombinasjon, når mini vokser ut av babysetet blir det rett og slett ikke plass i bilen lenger så vi har tenkt å kjøpe en Caravelle, men trodde aldri vi ville få lånet nå siden jeg er student ut våren, men det får vi siden vi ahr vært så flinkeog trofaste kunder, er kjempeglad! :-) Må da altså bare få ordnet takst først.
Gjest Skrevet 17. desember 2007 #5 Skrevet 17. desember 2007 Nei, han jeg snakket med sa vi måtte ha takst pga stedet vi bor på, en megler har ikke noe reelt sammenligningsgrunnlag. Ellers skulle vi tatt en vanlig verdivurdering :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå