ღDidrikmamsenღ Skrevet 17. desember 2007 #1 Skrevet 17. desember 2007 Lurer... Husker jo ingenting fra sist hehe
Gjest Skrevet 17. desember 2007 #2 Skrevet 17. desember 2007 Ikke lurt. Ubehandlet mat, rent kjøtt og null salt er fine huskeregler.
♥Tuppa, Noah ;( Lillebror ♥ Skrevet 17. desember 2007 #3 Skrevet 17. desember 2007 ¨middagsglass er iallefall mye verre
Gjest Skrevet 17. desember 2007 #4 Skrevet 17. desember 2007 Jasså? På hvilket grunnlag sier du det? Nå har det seg faktisk sånn at abyer virkelig ikke skal ha salt- unngå der en kan. Ellers så regner ikke jeg personlig en middag kun bestående av pølse og potet som næringsrikt nok for meg selv engang, så jeg hadde uansett ikke gitt det til en baby.
Gjest mphs Skrevet 17. desember 2007 #5 Skrevet 17. desember 2007 Jeg laget all barnemat selv. Men jeg vet da likevel att middagsglassene du får kjøpt til babyer i Norge er mye bedre enn maten de fleste foreldre gir ungene sine. Hvorfor tror du de er verre enn røkt salt pølse?
ღDidrikmamsenღ Skrevet 17. desember 2007 Forfatter #6 Skrevet 17. desember 2007 Har jeg skrevet noe sted at jeg skal blande bare potet og pølse eller? Det står pølse blandet med poteter osv...
♥Tuppa, Noah ;( Lillebror ♥ Skrevet 17. desember 2007 #7 Skrevet 17. desember 2007 D var nok ment til meg ikke HI... Nei nei nei, d er ikke verre enn røkt saltet kjøttpølse selvfølgelig... Men lager man saltfattig mat selv, som barnet får, så er d myyye bedre enn middagsglass... Middagsglassene står i evigheter i butikkene... Hvorfor?? Pga alle de stygge tilsetningsstoffene/konserveringsmidlene som den består av..
Gjest Skrevet 17. desember 2007 #8 Skrevet 17. desember 2007 Ikke deg jeg skrev det til, det var hun som mente at middagsglass var værre. Beklager så mye! Og ja, jeg så det da jeg svarte deg, men glemte det igjen da jeg svarte hun med middagsglassene. Du stilte jo bare et helt alminnelig spørsmål, som det aldri var min mening å gjøre noe annet enn å svare på så godt jeg kunne. Tilgitt?
Gjest Skrevet 17. desember 2007 #9 Skrevet 17. desember 2007 Pussig nok så var vi egentlig ganske enige i bunn og grunn da:-)
Guttemamma til tusen :) Skrevet 17. desember 2007 #10 Skrevet 17. desember 2007 jeg ser ikke noe galt i å gi han røkt kjøttpølse en gang i blandt! ville nok ha en del er potet og grønnsaker enn kjøttpølase da..men litt må du ha i så du får litt smak på maten:o)
Gjest Skrevet 17. desember 2007 #11 Skrevet 17. desember 2007 Berre ein liten ting.... "Konserveringsmidler og fargestoffer er ikke tillatt i barnematproduksjon." Sitat fra: http://www.nestlebaby.com/no/baby_nutrition/products/product_detail.htm?id=426
Gjest Skrevet 17. desember 2007 #12 Skrevet 17. desember 2007 Ok...hm...så poteter og grønnsaker kan ikke bli smakfullt? Du vet hvorfor det er farlig med salt for babyer? Hvis ikke, så er det vel kanskje like greit å holde seg til mddagsglass. Sorry, ble unødvendig sarkastisk mot deg nå, men det er viktig å skaffe seg kunnskap om babyer og ernæring, spesielt hvis en ønsker å lage middagene selv.
Gjest Lille jenta mi Skrevet 17. desember 2007 #13 Skrevet 17. desember 2007 Ja, hvorfor ikke? Nå er mi jente 14mnd men hun HATER middagsglass fra nestle, asj de smaker nothing!! Livretten hennes er faktisk røkte kjøttpølser fra gilde med poteter og gulrøtter:-)
Gjest Skrevet 17. desember 2007 #14 Skrevet 17. desember 2007 Dette handler om barn under 1 år. De skal ikke ha salt.
Guttemamma til tusen :) Skrevet 17. desember 2007 #15 Skrevet 17. desember 2007 åh, herregud! Skulle likt å møte deg deg i vikeligheten Merrily Tobarnsmamma! sikkert en av dem som har funnet en ting du brenner for, for så å pakke det på andre med den måten at det føles nedvedigende for dem! sorry..ble litt sarkastisk..men tviler faktisk ikke! Det er fakttis ikke alle barn som er fornøyd med kun grønsaker og poteter, og hvis hun da blander i litt røkt kjøttpølse denne gangen, så tror jeg det går under "variert kosthold"! Dæven!
Gjest Skrevet 17. desember 2007 #16 Skrevet 17. desember 2007 Du misforstår meg veldig, hvis du tror at jeg mener all barnemat skal være vegetarisk. Men A)det går fint an å få grønnsaksmos til å smake veldig godt Det var pølse jeg hadde imot, pga saltet, ikke kjøtt. Kjøtt er etter mitt syn en viktig del av kostholdet. Hva du ellers måtte anta om meg personlig er meg revnende likegyldig.
♥Tuppa, Noah ;( Lillebror ♥ Skrevet 17. desember 2007 #17 Skrevet 17. desember 2007 Da bruker vi fiskeboller dere;) Er så enig med merrily Tobarnsmamma:) Salt er ikke bra!!! Jeg er veldig for å lage maten selv.. Smaker myyye bedre:)
*Joa* Skrevet 17. desember 2007 #18 Skrevet 17. desember 2007 thihi. Husk bare å vis forsiktighet ved bruk av fisk til så små barn....pga allergi
ღDidrikmamsenღ Skrevet 17. desember 2007 Forfatter #19 Skrevet 17. desember 2007 Sånn en diskusjon pga ett lite spørsmål da dere. Var egentlig derfor jeg spurte da, for jeg lurte på om pølse ble for salt til han. Hadde uansett tenkt å ha mest grønnsaker, og lite pølse. Men droppet det hele. Skal lage i morgen i stede, med grønnsaker og soddboller
Gjest Skrevet 17. desember 2007 #20 Skrevet 17. desember 2007 Håper du så at jeg ba om unnskyldning til deg HI:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå