Gå til innhold

Noen flinke damer som vet hvor lenge marengs holder seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal altså lage pikekyss (de som er seige, ikke helt tørre), men har ikke så mye erfaring med hvor lenge de holder seg, for her går de alltid ned på høykant ;) Tenkte å lage noen til jul. Noen som vet?

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg har laget det flere ganger, men dessverre (samme som hos dere ) spises de opp för jeg vet ordet av det...hehehe...Pleier å oppevare dem i en tett tupperware boks og de er like gode etter et par dager iallefall.

Måtte bare svare deg og takke for godt tips til hva jeg kan lage til jul. Elsker å lage julegodis, hadde helt glemt at jeg pleier å lage pikekyss:-)

GOD JUL

Skrevet

Hehe... Ja, jeg kom plutselig på det da jeg pisket hvitte til grateng istad :) Min mann hater alt søtt, så jeg har mistet litt piffen på alt av desserter og søtt egentlig, men nå skal jeg bare! Og skal prøve meg på mintpletter, tenkte jeg, men har ikke helt fått dem til før...

Skrevet

Å, min mann bare elsker alt av sött, så han må trene hver dag stakkars, for det blir ekstra mye nå för jul. Og jeg som elsker å lage kaker og desserter.

Har laget karameller, men de har jeg gjemt i kjelleren. Vil jo ha noen igjen til jul siden vi får mange gjester.-)

Mintpletter har jeg aldri laget, synes alltid de jeg har fått servert har värt så harde. Liker de best når de er myke. Klarer du å få de myke?

Isåfall må jeg få oppskrift:-)

Skrevet

Det er det jeg skal finne ut av ;) Kan legge det inn på "kokebok" her om jeg får det til. Om man følger oppskriften der man skal kjevle ut blir dem bare tørre og harde... Men tenkte jeg skulle prøve å lage kuler og sprøyte sjokolade over istedet, og teste hvordan de smaker da... Mintkuler blir det vel da...

Skrevet

Åå... husker jeg og mamma laget pikekyss da jeg var liten! Men lurer på om det var tørre. Jeg kunne ikke fått en liten oppskrift på de seige vel??? :)

Annonse

Skrevet

Joda:

Pisk 3 eggehviter med 150 g sukker skikkelig stivt.

Ta det i en pose og lag et hull på ene hjörnet. Klem ut pikekyss på en stekeplate med bakepapir. Lag litt större enn dem törre du får kjöpt ferdige i matbutikken.

Stekes i ca 40 min på 125 grader. Viktig at du slår av varmen etter 40 min. men lar de stå der til ovnen er kald, ellers vil de "klappe" sammen.

Deretter er det bare å nyte......mmmmm...

Skrevet

Miramis:

Da skal jeg holde utkikk på kokebok-siden.....blir spennende:-)

Skrevet

Tusen takk! Da skal jeg nok lage de noe større enn de vi laget før i

tiden.

Fikk så utrolig lyst på det nå jeg....hmm... Nei, jeg får vente til i morgen kveld...

Skrevet

Har søkt litt på nett ang seige pikekyss. Ser ut som detsoteliv.no har det beste trikset! Søk på marengs, så får du flere tips :o)

Ps: jeg har ikke prøvd dem selv, altså ....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...