phantomet Skrevet 17. desember 2007 #1 Skrevet 17. desember 2007 etter en strabasiøs kjøretur frem og tilbake til Oslo. Jeg var lur nok til å ta med en plastboks i fanget da vi dro, og den fikk jeg virkelig bruk for, for kvalmen har blitt helt ukontrollerbar. Da vi endelig kom inn til gynekologen, som var veeeldig forsinket, merket vi at skuldrene kunne senkes. Damen som møtte oss var godt voksen og virket veldig vennlig og proff. Vi pratet sammen først, og hun fortalte om sine erfaringer med hyperemisisgravide, og hvilke tanker hun gjorde seg om det. Så fortalte jeg om mine erfaringer, og hun så tydelig bekymret ut. Og så fikk jeg sagt at jeg svært gjerne ville vite hvordan det var med den lille i magen, og om det event. var mer enn en der inne... Vel, da var det å se hvordan det stod til i magen. Jeg ble henvist bort til hjørnet av kontoret, og siden det er såpass tidlig i svangerskapet var det nødvendig med innvendig UL. Da jeg hadde humpet meg tilo rett på benken fikk jeg noen minsutter å besinne meg på, for kvalmen veltet opp, før legen startet undersøkelsen. Phantom-mannen stilte seg i hodeenden med blikket fast rettet mot skjermen. "Ja her står det til liv" sa legen..."og det gjør det her også!" Så noe lamslått skjønte jeg og phantom-mannen at vi nå venter TVILLINGER! Resten av undersøkelsen ble gjort, og alt så fint og normalt ut. De små ligger tydelig i hver sin fostersekk, noe som absolutt er en fordel. De er like store, noe som også er bra, og hjertene slo som bare det! Legen fortalte at det blir enda mer hormoner og styr nå som det er to der inne, men at hun håpet at jeg ikke ble dårligere likevel. Så fikk jeg nye medisiner som jeg skal begynne og ta allerede idag for kvalmen, og fikk enda en gang klare leveregler for å mester dette svangerskapet. Nå ligger jeg på sofaen igjen med en lang remse ul bilder av to små knøtt, og bare tenker og føler. Merkelig!
Gjest Skrevet 17. desember 2007 #2 Skrevet 17. desember 2007 Åh, nå ble det våte øyne! gratulerer så mye, tenk 2 små spirer!! Etter hva jeg husker så har du hatt det tøfft i tidligere svangerskap også pga kvalme, stemmer det? Huff, slitsomt, men så har du to flotte belønninger å se frem til )) jeg har satt inn 2 egg og får vite den 27 hvordan det står til derinne. Er så spent!!!! Kvalmen kom først for fullt igår natt, men utover dagen blir det bedre. Er du kvalm om natten også?? Sender deg en god lykketilklem!!
Rose69 Skrevet 17. desember 2007 #3 Skrevet 17. desember 2007 Wow!! For en overraskelse du fikk :-) Og for et privilegium og en julegave! Har 2 venninner med tvillinger og de snakket om tvillingklubber de fikk mye tips og hjelp. Masse lykke til videre!
Tante Bassa Skrevet 17. desember 2007 #4 Skrevet 17. desember 2007 Gratulerer, så bra at alt så fint og normalt ut. Nå blir det liv hjemme hos dere etterhvert tenker jeg..... Sikkert kjempemoro for barna deres å få to søsken på en gang. Lykke til :-)
Gjest Skrevet 17. desember 2007 #5 Skrevet 17. desember 2007 OOOi gratulerer så mye så flott med tvillinger,selv venter jeg jo 3,og nå er all kvalme borte,er egentlig i veldig god form,og når man har kommet så langt,så blir det mindre bekymringer og masse og glede seg til Hvor langt er du?selv er jeg 17+3 og kjenner masse liv der inne.Kos dere masse,og ha en fortsatt herlig dag med tanker og følelser:)
jenkas69 Skrevet 17. desember 2007 #6 Skrevet 17. desember 2007 Gratulerer med tvillinger i magen! For en utrolig dag du har hatt! To små som har slått seg til i magen din! Skjønner at du er full av tanker og følelser nå ja. Stakkars deg som er så kvalm da, håper de medisinene hjelper godt. Ellers er vel eneste trøsten at du har to førstepremier som venter i den andre enden av svangerskapet:) Ønsker deg masse lykke til! Blir spennende å følge deg videre. Når har du termin?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå