Gå til innhold

Har dere funnet navn?

Shinyogsmåen

Anbefalte innlegg

Synes det er vanskelig med navn, jeg kan finne et navn og like det i en ukes tid og så nei, da var det ikke fint lenger. Så tenkte å ikke stresse med det, kanskje man bare skjønner det når man ser babyen?

Men det siste navnet jeg har tenkt på er Kristoffer.

Dere da? Har dere funnet navn og i så fall hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har ikke helt blitt enige om navn. Jeg har et navn jeg liker veldig godt og har lyst å bruke (det finnes også bakover i min familie), men min samboer synes det er et navn til en rampejente.

Så har vi sånn delvis blitt enige om ett annet navn, men vi har ei jente (datter) i vennegjengen som heter det.

Også har jeg lyst på dobbelnavn, men det vil ikke samboeren min. Han sier det finnes så mange stygge navnekombinasjoner, men det er jo bare og finne noe som er fint sammen......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vi skal ha et dobbeltnavn til jenta vår. dette har vi ønsket helt siden vi ble sammen for flere år siden. det har også en utrolig fin betydning. vi har kalt maven; navnet i mange mnd nå- gleder oss til å kalle babyen det. ønsker ikke å offentliggjøre det her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har ikke funnet navn ennå heller, mannen min liker aleksander, men jae foretreker korte navn. kanskje må også vente til barnet kommer. vi liker også daniel men kjenner mange med samme navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes og det er forferdelig vanskelig med navn, særlig guttenavn. Og siden jeg mistenker at det er en liten guttebass i magen min, så sliter vi litt angående navn.

Men tenker på Isak. Isak Johan. Har dobbeltnavn til jenta vår, og liker korte navn.

Dersom det blir ei jente så heller vi imot Hedda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror aldri vi blir enige... jeg vil ha et navn som ikke er så vanlig. Vil helst ikke vite om noen som heter d samme + at jeg vil ha noe som passer med datteren vår.

Når jeg foreslår noe sier sambo: "Er d et navn?", Han fikk viljen sin forrige gang så nå er d min tur;) men vil jo at vi skal bli enige da... Hans forslag er Sandra og Vilde, mener ikke d er stygge navn, men jeg jobber i barnehage og da er man jo borti en del navn.. Og d er ikke noen av de jeg kunne tenke meg uansett.

Sambo har ei datter fra før, hennes navn er ikke i likhet med vår datter. Og d var ikke viktig for han da, men nå plutselig er d d fordi jeg vil ha noe som passer med vår felles datter...

Hvem av oss er d som er sære?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vi venter gutt denne gang og har valgt navnet Alexander.

Har en jente som heter Thea fra før og en stesønn som heter Robin,

synes det var vanskeligere å finne guttenavn enn jentenavn. samboer er opptatt av at vi ikke skal kjenne noen som heter det og man kjenner jo en del folk etterhvert som gjør det vanskelig.

Men nå har vi altså landet på Alexander og har ingen backup plan..... så får virkelig håpe det er alexander som kommer ut til oss :) he he.....

Jentenavn hadde nok blitt noe kort sm passer til Thea, Maja for eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...