Gå til innhold

Kynnere eller sterke voksesmerter fra livmoren?


Lille Luna

Anbefalte innlegg

Igår kveld da jeg skulle legge meg fikk jeg plutselig kjempesterke smerter nederst i magen. Det kjenntes ut som sterke menssmerter, og korsryggen var kjempevond i tillegg. Jeg måtte rope på kjæresten min at han måtte komme og massere ryggen min samtidig som han leste i gravidbøkene om kynnere. Det viste seg at man måtte kontakte lege hvis man hadde sterke smerter i magen og ryggen samtidig, så da bar det rett ned på legevakten. Det var ikke noe særlig i det hele tatt, og jeg gråt masse og var redd for at noe skulle være galt.

 

Vi kom raskt inn, ventet max 10 minutter, og blodtrykket og temperaturen ble sjekket, og det ble tatt en blodprøve. Legen undersøkte meg grundig, trykket masse på magen og ryggen, og tok en gynekologisk undersøkelse. Alt var helt i orden, ingen åpning eller tegn på at noe var galt. Siden jeg ikke har hatt noen blødninger var det ikke tegn til spontanabort, men legen var ikke akkurat så veldig grei og sa at "spontanaborter skjer hele tiden". Det var det siste jeg trenge å høre. Jaja, men alt var iorden iallefall. De verste smertene hadde gått over.

 

Da vi kom hjem igjen fikk jeg ett nytt "anfall" av smerter, det kjennes ut som sterke mensmurringer. Min egen teori er at det er sterke voksesmerter i livmoren jeg kjenner, og at smertene nederst i ryggen er pga hormoner og kanskje bekkenet. Idag har jeg ingen smerter. Alt kjennes normalt.

 

Hva tror dere? Er det flere som har slike smerter?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei der

Jeg hadde også slike smerter som du prater om. Jeg våknet av det om natta, hadde det gjerne et par ganger i døgnet. Midt på nederst i magen, og det er jo akkurat der livmoren ligger. Det varte i ca et kvarter av gangen.

Dette var i uke 6ca. Legen min sa at det er livmoren som strekker seg, og den er mye sener og muskler og greier som henger fast der og skal tilpasse seg. Han sa også at dersom det var SMERTER, ikke bare sterkt ubehag, måtte jeg komme inn. Men da gikk det over, siden har jeg bare hatt svake murringer.

Det er nok bare det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar:-) Jeg håper det bare er voksesmerter, og beroliger megselv med å tenke sånn. Jeg tenker også at det kan være fordøyelsessmerter, siden de musklene jobber saktere nå.

Jeg synes det er vanskelig å skille mellom smerter og strekt ubehag...hvor går grensen for hva som er hva?

 

Har du vondt i ryggen og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt hvor grensen går, jeg hadde veldig vondt. Men da det ga seg etter en stund, og nå ikke kommer i det hele tatt så har jeg slått meg til ro. Jeg har ikke så vondt i ryggen, kun litt murring, og akkurat som om jeg er stiv nederst og i rumpeballene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt murringer idag og. Noen ganger får jeg vondt i underlivet når jeg setter meg ned for fort også. Jeg nevnte det for legen igår, men hun mente at det ikke var farlig. Men det er litt ekkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt første svangerskap hadde jeg noen smerter som det der i begynnelsen, de var helt groteske, kjentes ut som rier (det visste jo ikke jeg på den tiden da, men vet det nå hehe..). Det gikk helt fint med meg, og har en velskapt jente fra det svangerskapet, så regner med det bare var voksesmerter. Kynnerne jeg hadde var helt anderledes, ikke vonde men magen strammet på en veldig ubehagelig måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...